تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
نخست وزیرارمنستان گفت مناقشه قره باغ از منظر حقوقی هنوز پایان نیافته است و هیچ سند بین‌المللی مبنی برحل مناقشه قره باغ موجود نیست.
پاشینیان: هیچ سند بین‌المللی مبنی برحل مناقشه قره باغ موجود نیست
به گزارش مردم فردا،«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان  گفت: هیچ سند بین‌المللی وجود ندارد که بگوید مناقشه قره باغ حل شده است و گفتگو‌های حل مناقشه به معنای برطرف شدن موضوع قره باغ نیست.
به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیین» پاشینیان در گفتگو با تلویزیون ارمنستان اظهار داشت: «هیچ سندی روی میز نیست که حل و فصل مناقشه قره باغ در آن قید شده باشد.»
از زمان جنگ ۲۰۲۰، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار‌ها مدعی شده که مناقشه قره باغ حل شده است.نیرو‌های جمهوری آذربایجان، در سپتامبر حمله برق آسا را برای بازپس گیری منطقه قره باغ انجام دادند. این دو کشور همسایه در ۳۰ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی دو جنگ داشته اند، اما در ماه جاری تبادل اسرا را انجام و بیانیه مشترکی صادر کردند یابند.این مبادله شامل آزادی ۳۲ ارمنی توسط جمهوری آذربایجان بود این افراد اواخر سال ۲۰۲۰ اسیر شده بودند. در مقابل، ارمنستان دو نظامی جمهوری آذربایجان را تحویل داد.
پاشینیان افزود: در همه اسناد، از جمله "اصول مادرید" پیشنهاد شده توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا، تصریح شده که مناقشه قره باغ حل نشده است.تنها یک سند وجود دارد که امضای آن می‌تواند راه حلی برای درگیری تلقی شود. به گفته وی، این سند سال ۱۹۹۹ است.
«حکمت حاجی اف» مشاور ارشد سیاست خارجی «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به خبرنگاران در «لندن» گفت: درگیری ۳۵ ساله اکنون به پایان رسیده است. راهبرد کنونی باکو صلح است. این مستلزم اقدام هر دو طرف است.مسئله تعیین مرز‌های دو کشور به طور جداگانه قابل حل است.
https://mardomefarda.ir/vdcenx8w.jh8wxi9bbj.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین