تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
جالب است ۰
برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل موسوم‌به Google Messages اکنون بیش‌از ۵ میلیارد بار روی دستگاه کاربران نصب شده که نقطه‌ی عطف بسیار مهمی برای این برنامه است.
رشد انفجاری Google Messages در سه سال؛ آمار نصب به پنج میلیارد رسید
به گزارش مردم فردا،گوگل در کمپین GetTheMessage اعلام کرد تعداد نصب‌ اپلیکیشن RCS/SMS/MMS این شرکت برای اندروید که با نام Google Messages شناخته می‌شود اکنون از مرز ۵ میلیارد بار عبور کرده است.

برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل که قبلاً به‌عنوان Android Messages شناخته می‌شد، به یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای ارسال و دریافت پیام کوتاه متنی (SMS)، MMS و RCS تبدیل شده که رابط کاربری ساده و جذابی دارد و قابلیت‌های مفیدی ارائه می‌دهد. ازجمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به نسخه‌ی تحت‌وب اشاره کرد که به‌شما اجازه می‌دهد ازطریق تبلت، کامپیوتر شخصی، مک یا کروم‌بوک نیز به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید و به آن‌ها پاسخ دهید.

فروشگاه گوگل‌پلی آمار تعداد نصب برنامه‌های منتشر شده در این پلتفرم را نشان می‌دهد و این عدد برنامه‌های ازپیش نصب‌شده را نیز درنظر می‌گیرد. به‌هرحال پلی‌استور با افزایش تعداد نصب‌های اپلیکیشن‌ها، به‌جای نمایش تعداد نصب دقیق، نقاط عطف مهمی مثل یک میلیون، ۵ میلیون و ۱۰ میلیون را نشان می‌دهد.

آخرین‌باری که نقطه‌ی عطف تعداد دانلود Google Messages به‌روز شد، بهار ۲۰۲۰ بود که به سطح یک میلیارد رسید. برنامه‌ی مذکور در آن زمان غیر از گوشی‌ پیکسل گوگل، به‌طور پیش‌فرض روی اکثر دستگاه‌های اندروید نصب نشده بود.

مهم‌ترین تغییر در آمار نصب Google Messages از سال ۲۰۲۰ این است که سامسونگ برنامه‌ی مذکور را به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌هایی مثل سری گلکسی S22 ارائه داد. این امکان وجود دارد محبوبیت گوشی‌ سامسونگ به‌طور قابل‌توجهی به رشد سریع پیام‌های گوگل کمک کرده باشد.
اپلیکیشن Google Messages همچنین دروازه‌ی اصلی برای پیام‌رسانی RCS محسوب می‌شود که امکانات آن به‌طور قابل‌توجهی از SMS و MMS بیشتر است. سایر برنامه‌ها که معمولاً به‌طور مستقیم ازطرف اپراتور یا شرکت سازنده‌ی گوشی ارائه می‌شوند، با RCS سازگار هستند زیرا RCS به‌عنوان سرویسی استاندارد درنظر گرفته می‌شود و نه سرویس اختصاصی.

درحال حاضر RCS فقط روی دستگاه‌های اندرویدی دردسترس قرار دارد اما گوگل به‌طور جدی درتلاش است با کمپین GetTheMessage، اپل را وادار به پشتیبانی از این پروتکل کند زیرا RCS امنیت بالایی دارد و ازطرفی قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌هرحال شاید دستیابی Google Messages به ۵ میلیارد نصب، اپل را به پذیرش این استاندارد ترغیب کند.
https://mardomefarda.ir/vdcdsn0x.yt0zz6a22y.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما