تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری از طریق اتصال ماهواره‌ ای را به برنامه پیام‌رسان خود اضافه کند. این ویژگی به ما کمک خواهد کرد تا در شرایط اضطراری، مثل زمانی که شبکه تلفن همراه قطع شده است، با دوستان و خانواده‌مان در ارتباط باشیم.
پیام‌رسان گوگل از اتصال ماهواره‌‌ای پشتیابی می‌کند
به گزارش مردم فردا،همانطور که می‌دانید، اتصال ماهواره‌ای برای کاربران اندروید قابلیتی بسیار کاربردی خواهد بود. همین حالا نیز قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون‌ ثابت کرده که این فناوری واقعاً می‌تواند جان افراد را در شرایط خاص نجات دهد. به عنوان جدیدترین مثال، استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون و خدمات اضطراری جان خانواده‌ای که در آتش‌سوزی جنگل در مائویی گرفتار شده بودند را نجات داد.

پشتیبانی گوگل از اتصال ماهواره‌ ای
گوگل وعده داده است که پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ ای را در اندروید 14 ارائه دهد. در حالیکه این ویژگی هنوز به‌طور پیش‌فرض فعال نیست، شرکت برای ایجاد پایه نرم‌افزاری مورد‌نظر تلاش می‌کند. این در حالی است که کوالکام اعلام کرده سخت‌افزار تخصصی برای ارتباط ماهواره‌ای را در تراشه‌های اسنپدراگون خود ارائه می‌دهد. گوگل در حال حاضر برروی اضافه‌کردن رابط جدیدی در برنامه پیام‌رسان خود کار می‌کند که برای مکالمات اضطراری SOS از طریق ماهواره طراحی شده است.

بخش جدید برنامه توسط مشاور معتمد @neil_rahmouni در X (تویتر سابق) کشف شد و نشان می‌دهد که در گوشی‌هایی با سخت‌افزار موردنیاز، چه انتظاراتی از این رابط کاربری داریم. به‌طور کلی، مراحل مختلف مکالمه مثل یک رشته پیام متنی معمولی پیش می‌رود، اما در کادر ورودی متن، مشخص شده است که شما پیامی ماهواره‌ای ارسال می‌کنید. همچنین به نظر می‌رسد که شمارنده‌ای در سمت راست وجود دارد که نشان می‌دهد در هر پیام چند کاراکتر می‌توانید تایپ کنید. در اسکرین‌شات‌های منتشرشده، تعداد دقیق کاراکترهای مجازی مشخص نشده است، اما گمان می‌کنیم که پیام‌های ماهواره‌ای کاراکترهای کمتری نسبت به پیامک معمولی ارائه می‌دهند.

با توجه به رابط کشف‌شده، به نظر می‌رسد می‌توانید هنگام برقراری ارتباط با خدمات اضطراری، هر متنی را که دوست دارید تایپ کنید. اگر این مورد پس از تکمیل رابط کاربری تغییری نکند، راه‌حل گوگل به‌طور قابل‌توجهی پیشرفته‌تر از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 خواهد بود. با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون به چند پیام از‌پیش تعیین‌شده مواجه می‌شوید که به شما اجازه می‌دهند مشخص کنید که چه نوع وضعیت اضطراری را تجربه می‌کنید (مشکل خودرو، جراحت یا بیماری، وقوع جرم، گم‌شدن یا به دام‌افتادن و آتش‌سوزی). باتوجه به انتخاب شما، سوالات بعدی متفاوت خواهند بود.

میشال رحمان اطلاعات بیشتری نیز درمورد اتصال ماهواره‌ای در اندروید 14 به دست آورده است. ظاهراً هنگام تلاش برای برقراری تماس تلفنی اضطراری بدون اتصال، یک ماژول به برنامه شماره‌گیر این امکان را می‌دهد که به کاربران پیشنهاد دهد پیام‌های ماهواره‌ای را انتخاب کنند.

در حالی که این احتمال وجود دارد که برای استفاده کامل از اتصال ماهواره‌ای به سخت‌افزار جدید نیاز داشته باشید، ممکن است گوگل و سایر تولیدکنندگان بتوانند نرم‌افزار مودم‌های موجود خود را تا حد نیاز ارتقا دهند. با درنظرگرفتن تلاش‌های گوگل، به نظر می‌رسد که این قابلیت زودتر از آنچه تصور می‌شود به گوشی‌های پیکسل اضافه شو‌د.

ما همچنان نمی‌دانیم که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چه زمانی به پیام‌رسان گوکل اضافه خواهد شد. البته با توجه به آنچه گوگل اعلام کرده، این قابلیت به گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید 14 و بالاتر اضافه خواهد شد. اما شاید روی همه‌ گوشی‌ها دردسترس نباشد. درواقع، همانطور که گفتیم گوشی شما برای استفاده از این قابلیت باید به مودم مخصوصی مجهز شده باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcfymd0.w6dxxagiiw.html
منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما