تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با صدور حکمی تعدادی از وزرا و روسای ادارات را از سمت خود برکنار کرد.
تغییر و تحول در دولت قرقیزستان
به گزارش مردم فردا،«کودایبرگن بازاربایف» وزیر کار، تامین اجتماعی و مهاجرت از این پست برکنار و «گلنارا باتیرآوا» به عنوان وزیر جدید منصوب شد، وی تاکنون به عنوان وزیر بهداشت این کشور فعالیت می‌کرد.

همچنین «علیم قدیر بیشن علی اف» به عنوان وزیر جدید وزارت بهداشت قرقیزستان منصوب شد.

همچنین « نوریا کوتنایوا» به عنوان وزیر توسعه دیجیتال  قرقیزستان منصوب شد، وی قبل از این انتصاب به عنوان رئیس شرکت دولتی «Tunduk»، آژانس حفاظت از داده های شخصی و بازرس دبیرخانه شورای دفاع این کشور کار می کرد.

«تالانت بیک ایمانوف» به دلیل انتقال به شغل دیگری به جای « آمبریل تمیر علی اف» به عنوان مدیر آژانس سرمایه گذاری ملی تحت ریاست قرقیزستان منصوب شد.

همچنین «کانی بیک ایمان علیف» وزیر آموزش و علوم «به دلیل انجام نادرست وظایف محوله» از کار برکنار شد.

وزیر آموزش و علوم قرقیزستان به دلیل کم کاری چندین مرتبه مورد انتقاد قرار گرفته بود و نمایندگان  پارلمان از کمبود شدید کتاب درسی در مدارس ناراضی بودند.

تا زمان انتصاب وزیر آموزش و علوم  قرقیزستان«اولان بیک یوزکوف » معاون اول وزیر آموزش و علوم به طور موقت وظایف وزیر این وزارت را بر عهده دارد.

 علاوه بر این، جباراف با امضای حکمی « بکتور زولپیف » را به عنوان مشاور جدید دولت خود منصوب کرد و پیش از این به عنوان مشاور رئیس کابینه وزیران - رئیس اداره ریاست جمهوری بود.
https://mardomefarda.ir/vdcjtme8.uqeyhzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین