تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
امروزه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران دیگر به دنبال گوشی‌های سنگین نبوده و گوشی‌های خوش دست و سبک و نازک را بهتر می‌پسندند. اما بهترین گوشی سبک و خوش‌دست بازار کدام است؟ سبک ترین گوشی های دنیا چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه با معرفی سبک‌ترین و خوش دست ترین گوشیهای جهان همراه ما باشید.
سبک‌ترین گوشی‌های دنیا کدامند؟
به گزارش مردم فردا،گوشی سبک چی بخریم؟ بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند به این نکته واقفند که بسیاری سایز بزرگ و سنگین گوشی ها را نمی پسندند. بنابراین تولید گوشی‌های پرچم‌دارشان را هم با سایز‌ها و وزن‌های مختلف در دستور کار قرار داده تا کاربران هر مدل که دلشان می‌خواهد را انتخاب کنند.

در این مطلب سعی شده سبک وزن ترین موبایل دنیا را معرفی کنیم تا اگر شما هم به وزن گوشی خود حساس هستید، بتوانید سبک ترین گوشی را انتخاب کرده و بخرید. در ادامه با معرفی سبک‌ترین و خوش دست ترین گوشی‌های بازار در بازه‌های قیمتی مختلف همراه ما باشید. در نظر داشته باشید که بروز بودن و موجود بودن در بازار ایران از مهمترین فاکتورها در انتخاب این گوشی‌های سبک وزن است.

آیفون 13 مینی؛ سبکترین گوشی اپل
گوشی آیفون 13 مینی یکی از سبک ترین گوشی های 2021 است که طراحی فوق العاده ای دارد؛ این گوشی پرچمدار شرکت اپل از پردازنده قدرتمند این شرکت، یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند.

یکی از سبک ترین گوشی های دنیا نمایشگر بسیار خوب و با کیفیت 5.4 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED داشته که به همراه تراکم پیکسلی 476 پیکسل در هر اینچ پنل جلویی را پوشش می‌دهد.

یکی از خوش دست ترین گوشیهای جهان، لبه های تخت استیل دارد که ضد خش و ضد زنگ است، همچنین قاب پشتی هم از جنس شیشه بوده که جذابیت و جلوه زیبایی را به گوشی می‌بخشد. این گوشی تنها 141 گرم وزن دارد که با توجه به لنز های بزرگ آن چندان وزن نداشته و بسیار خوش دست است.

آیفون SE 2022؛ سبک با طراحی قدیمی و سخت افزار جدید
آیفون SE 2022 اپل فارغ از طراحی قدیمی‌اش، به‌لطف تراشه‌ قدرتمند اپل A15 Bionic قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته طرفداران گوشی‌های کوچک و سبک هم نباید از اندازه کوچک و وزن ۱۴۴ گرمی این آیفون SE غافل شوند.

با اینکه طول و عرض یکی از سبک ترین گوشی های دنیا به حدود ۱۳۸ و ۶۷ میلی‌متر می‌رسد، اما نمایشگر آن به ۴٫۷ اینچ محدود شده است. همچنین آیفون اس ای ۳ با اینکه نسبت به نسل قبلی سبک‌تر شده، اما باتری حجیم‌تری را درون خود جای داده و طول عمر باتری بهتری به‌نسبت نسل دوم خود ارائه می‌دهد. 

سایر مشخصات یکی از خوش دست ترین گوشیهای جهان هم با نسل قبلی خود مشترک است، البته میزان حافظه رم به ۴ گیگابایت می‌رسد و تعداد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری هم در انتظار نسل جدید SE خواهد بود.

موتورولا اج 30؛ یکی از خوش دست ترین گوشیهای جهان
موتورولا اج 3 با وزن ۱۵۵ گرم، ضخامت ۶.۸ میلی متر و نمایشگری ۶.۵ اینچی در زمره یک گوشی سبک،‌ خوش‌دست و باریک قرار می‌گیرد. موتورولا اج 30 یکی از سبک ترین گوشی های دنیا از برند موتورلا بوده که به امکانات بسیار خوبی مانند ماژول دوربین اصلی سه‌گانه با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسل، تراشه Snapdragon 778G پلاس و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی AMOLED مجهز شده است.

اسپیکرهای استریو و بهره‌مندی از هشت گیگابایت رم از دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده موتورولا محسوب می‌شوند؛ همچنین ظرفیت باتری ۴۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی آن کافی به‌ نظر می‌رسد.

شیائومی 11 لایت 5G NE؛ سبک وزن ترین موبایل دنیا از شیائومی
هنگام معرفی شیائومی 11 لایت 5G NE چینی‌ها از این گوشی به‌عنوان باریک‌ترین گوشی 5G جهان یاد کردند و با توجه‌ به ضخامت ۶٫۸ میلی‌متری آن، این ادعا چندان بی‌راه به‌نظر نمی‌رسد. همچنین وزن گوشی تنها ۱۵۸ گرم است و با نگاهی به نمایشگر ۶.۵۵ اینچ ۱۱ لایت NE به‌نظر می‌رسد با یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند چند سال اخیر مواجه هستیم.

ظرفیت باتری گوشی میان‌رده شیائومی معادل ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ذکر شده که نسبت‌ به ضخامت و وزن آن قابل‌قبول است. تراشه Snapdragon 778G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل و پشتیبانی از شارژ ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های شیائومی ۱۱ لایت فایوجی NE است.

گفتنی است نمایشگر این گوشی از پنل ۹۰ هرتز OLED با ضوح فول اچ‌دی پلاس مجهز به فناوری‌های HDR10+ و دالبی ویژن بهره می‌برد و یکی از بهترین تجربه‌های بصری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سونی Xperia 10 V؛ سبک ترین گوشی سونی 2023
اکسپریا 10 V از هیجان‌انگیزترین و زیباترین گوشی‌های چند سال اخیر است که با داشتن 159 گرم وزن، 8.3 میلی‌متر ضخامت و نمایشگری ۶.۱ اینچ بسیار خوش‌دست محسوب می‌شود.

ظرفیت باتری سبک وزن ترین موبایل دنیا برابر 5000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده و حداکثر توان پشتیبانی‌شده برای شارژ مجدد آن ۲۵ وات است. این ظرفیت باتری با توجه‌ به بهبود مصرف انرژی تراشه برای کار کردن با گوشی به‌مدت یک روز کافی خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون 695 5G، نمایشگر 9۰ هرتز با پنل OLED، عرضه با اندروید ۱۳، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و بهره‌مندی از هشت گیگابایت حافظه رم را جز برترین ویژگی‌های اکسپریا 10 V می‌توان دانست. همچنین پشتیبانی نرم‌افزاری منظم و طولانی‌مدت و داشتن گواهی IP68 نیز بر ارزش خرید سونی Xperia 10 V می‌افزاید.

موتورولا اج 40؛ سبک ترین مدل گوشی 2023 این برند
گوشی موتورولا اج 40 با وزن 167 گرم و ضخامت 7.6 میلی‌متری جز سبک ترین گوشی های دنیا محسوب می‌شود. با این حال، مدل بالاترین پرچمدار این سری گوشی اج 40 پرو بوده که گوشی بزرگ‌تر و در برخی فاکتورها پیشرفته‌تر است اما از آنجا که ملاک بررسی فاکتور وزن است، در ادامه به معرفی ویژگی‌های اج 40 خواهیم پرداخت.

گوشی موتورولا اج 40 به صفحه‌نمایش 6.55 اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۴02 پیکسل بر اینچ مجهز است. این نمایشگر از ویژگی‌هایی مانند Dolby Vision، HDR10+ و حداکثر روشنایی ۱2۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند که روشنایی نسبتاً مناسبی دارد.

این نمایشگر همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۱44 هرتز بوده و می‌تواند به طور خودکار و با توجه به محتوا و سطح باتری سرعت خود را تنظیم کند. صفحه‌نمایش موتورولا اج 40 توسط شیشه گوریلا گلس محافظت می‌شود و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد.

تراشه دایمنسیتی 8020 به عنوان قلب تپنده یکی از خوش دست ترین گوشیهای جهان انجام وظیفه می‌کند. این چیپست مبتنی با فناوری 6 نانومتری ساخته شده و دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با 4 هسته Cortex-A78 و فرکانس 2.6 گیگاهرتز است.

این تراشه به پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 مجهز شده که می‌تواند به راحتی از عهده کارهای رده‌بالا مانند بازی‌ها و کارهای گرافیکی سنگین برآید. موتورولا اج 40 با اندروید 13 و ۸ گیگابایت رم در کشورهای مختلف عرضه شده است.

سونی Xperia 10 IV؛ سبک وزن ترین موبایل دنیا از ژاپنی‌ها
اکسپریا 10 IV سونی را با داشتن ۱61 گرم وزن، 8.3 میلی‌متر ضخامت و نمایشگری 6 اینچی به عنوان یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار شناخته می‌شود. اگر چه فریم پلاستیکی دستگاه حال و هوای گوشی پرچمدار را القا نمی‌کند، اما ابعاد جمع‌ و جور‌ آن نیز به‌ راحتی در دست کاربر جای می‌شود.

اکسپریا 10 IV سونی که یکی از میان‌رده‌های برند ژاپنی محسوب می‌شود از تراشه اسنپدراگون 695 5G قدرت می‌گیرد تا در عین خوش‌دست بودن تا حد زیادی نیز قدرتمند باشد. بهره‌مندی از دوربین‌های متوسط، ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های گوشی اقتصادی سونی محسوب می‌شود.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار
در مطلب فوق سعی شده گوشی‌هایی معرفی شوند که تمامی انتظارات شما از جمله روان بودن، قدرت بالا و کیفیت ساخت مناسب را برآورده می‌کنند و در عین حال وزن بسیار مناسبی نیز دارند. همچنین به روز بودن و عرضه در بازار ایران دو فاکتور مهم دیگری هستند که بدان توجه شده است.

سبک ترین گوشی اپل کدام مدل است؟
گوشی آیفون 13 مینی با داشتن وزنی معادل 141 گرم جز سبک ترین گوشی‌های اپل است که در سال 2021 معرفی شده و از این منظر در رده گوشی‌های خوش دست بازار قرار می‌گیرد.

خوش دست ترین گوشی های سامسونگ سری A کدام است؟
شاید بتوان گوشی گلکس A73 5G را با وزن 181 گرم در زمره جدیدترین و خوش دست ترین گوشی‌های سری A سامسونگ به حساب آورد که وزن آن کمی زیاد است.
https://mardomefarda.ir/vdcjome8.uqeyxzsffu.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما