تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
جالب است ۰
معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه ادعا کرد، واشنگتن وارد مذاکراتی با ویتنام و چند کشور دیگری که شرکای تاریخی روسیه بوده‌اند شده تا به آنها نشان دهد گزینه‌های جایگزین "ارزشمندی" در مقابل آنها وجود دارد.
کاخ سفید: برای جذب شرکای مسکو تلاش می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: "ما نه فقط با ویتنام بلکه همچنین با تعدادی از کشورهای دیگری که به طور تاریخی شراکت نظامی و امنیتی نزدیک با روسیه داشته‌اند مذاکره کرده تا چیزی را که آنها خیلی صریح در قبال خودشان درک می‌کنند، مطرح کنیم؛ اینکه روابط آنها (با روسیه) دیگر آن ارزشمندی قبلی را نداشته و برای آنها فرصت‌های دیگری هست تا از این شراکتها فاصله بگیرند."

به گفته فاینر، این مساله قرار است در دستور کار سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ویتنام قرار داشته باشد.

پیش از این، رسانه‌ها گزارش کردند، جو بایدن به شرکتش در اجلاس گروه ۲۰ زودتر از برنامه پایان داده و دهلی‌نو را به مقصد ویتنام ترک کرده است.

فاینر در نشست مطبوعاتی همچنین بیان کرد، اطلاعی از اینکه آیا مقام‌های آمریکایی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در محل اجلاس گروه ۲۰ تماس‌هایی به ویژه در مورد موضوع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه برقرار کرده‌اند یا خیر، ندارد.

سرگئی لاوروف امروز گفت، با نمایندگان آمریکا در محل اجلاس گروه ۲۰ در دهلی نو تماسی نداشته و به دنبال برقراری چنین تماسی نیز نبوده است.

اجلاس سران گروه ۲۰ در بازه زمانی ۹-۱۰ سپتامبر در شهر دهلی‌نو، پایتخت هند برگزار شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این اجلاس حضور نیافت و لاوروف به نمایندگی از وی در آن شرکت کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcbg0b5.rhbgapiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین