تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
جالب است ۰
معاون وزیر خارجه روسیه گفت احتمال درگیری اتمی به بالاترین حد در دهه‌های گذشته رسیده است.
مسکو: خطر درگیری اتمی به سطحی بی‌سابقه رسیده است
به گزارش مردم فردا،سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در نشستی درباره خطر درگیری اتمی هشدار داد. وی گفت: نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که آیا امروز احتمال مناقشه اتمی زیاد است، اما در هر صورت این احتمال بالاتر از هر چیزی است که ما در دهه‌های گذشته دیده‌ایم. 

ریابکوف تاکید کرد مسکو از مفاد کلیدیِ اعتقادی و سیاسی که تعهد آن به این نظر که جهان باید ایمن و عاری از تهدید هسته‌ای باشد، دور نمی‌شود.  
وی افزود: اما، البته کشورهای غیرهسته‌ای بخصوص آن‌هایی که به گروه‌های تحت رهبری آمریکا وابسته نیستند و تمایلی به موافقت با واشنگتن در مورد همه مسائل ندارند، این کشورها می‌توانند مواضع خود را بلندتر اعلام کنند تا سیاستمداران در پایتخت‌های غربی از جمله در واشنگتن که کاملاً ارتباطشان با واقعیت قطع شده را به رعایت مقررات فرابخوانند. 
پیش‌تر روسیه هشدار داد «ارسال تسلیحات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین از سوی انگلیس، ما را به جنگ اتمی نزدیکتر می‌کند». 

سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی روس از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مجموعه‌ای از اظهارات را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد مسکو در صورت لزوم آماده استقرار زرادخانه هسته‌ای عظیم خود خواهد بود.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در واکنش به تصمیم بریتانیا گفته چنین اقدامی گام‌های باقیمانده کمتری را برای «برخورد هسته‌ای» احتمالی بین روسیه و غرب باقی می‌گذارد. شویگو در پاسخ به خبرنگاران درباره این موضوع گفت: قطعا روسیه چیزی برای پاسخ به آن دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم با بیان اینکه مقامات غربی با این رفتارهای تحریک آمیز به دنبال دور تازه‌ای از تنش‌ها پیرامون اوکراین هستند، استفاده از چنین تسلیحاتی را سرطان‌زا و باعث آلودگی‌های زیست محیطی حتی برای نسل‌های آینده خواند.
https://mardomefarda.ir/vdcftjdy.w6de1agiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین