تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
جالب است ۱
لنوو امروز از لپ‌تاپ رده بالا و پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ که Legion 9i نام دارد یکی از عجیب‌ترین محصولات این شرکت و در حوزه لپ‌ تاپ‌ها به شمار می‌رود؛ چرا که درون بدنه خود از یک سیستم خنک کننده مایع بهره می‌برد. Legion 9i همچنین نخستین لپ‌تاپ گیمینگ 16 اینچی لنوو محسوب می‌شود که البته قرار است با قیمتی سرسام آور روانه بازار شود.
لنوو لپ‌تاپ تمام عیار و عجیب Legion 9i را معرفی کرد
به گزارش مردم فردا،براساس گزارش Tomshardware، لنوو امروز از لپ‌تاپ پرچمدار و گیمینگ جدیدی با عنوان Legion 9i رونمایی کرد. این لپ‌تاپ به مجموعه‌ای از قابلیت‌های عالی و جذاب مجهز شده است تا برای علاقه‌مندان به دنیای بازی و لپ‌ تاپ‌های رده بالا به محصولی ماندگار تبدیل شود. پردازنده نسل سیزدهمی Core i9، کارت گرافیک GeForce RTX 4090 و حافظه‌های رم دو کاناله DDR5 از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

البته لنوو به منظور اینکه این لپ‌تاپ را به یک محصول ویژه و خاص تبدیل کند ویژگی‌های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرده است که لپ‌تاپ Legion 9i، نخستین لپ‌تاپ گیمینگ و 16 اینچی دنیا است که درون محفظه خود از یک سیستم خنک کننده مایع بهره می‌برد. تاکنون در بخشی از لپ‌ تاپ‌ها شاهد استفاده از این سیستم‌های خنک کننده بوده‌ایم با این تفاوت که آن‌ها به صورت اکسترنال و بیرون از محفظه اصلی لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در حال حاضر اکثر لپ‌ تاپ‌های موجود در بازار از سیستم‌های خنک کننده هوا به منظور انتقال گرمای تولید شده توسط کارت گرافیک و پردازنده به بیرون استفاده می‌کنند. اما لپ‌تاپ Legion 9i دارای یک پمپ و یک محفظه مایع است و به وسیله ایجاد جریان در این مایع، گرمای تولید شده را از درون محفظه این لپ‌تاپ خارج می‌کند. با توجه به اینکه این نوع از سیستم‌های خنک کننده به فضای زیادی نیاز دارد استفاده از آن‌ها در محصولات با ابعاد کوچک چندان مرسوم نیست و به همین دلیل لپ‌تاپ Legion 9i یک محصول خاص و عجیب به شمار می رود.



لنوو اعلام کرده است که لپ‌تاپ Legion 9i، دارای یک نمایشگر 16 اینچی Mini LED با وضوح 3200 در 2000 پیکسلی است. نسبت تصویر 16:10، نرخ بروزرسانی 165 هرتزی و فناوری G-Sync از دیگر ویژگی‌های مهم نمایشگر این لپ‌تاپ است. در بخش پردازنده نیز با Core i9-13980HX روبرو هستیم که قدرتمندترین پردازنده موبایلی عرضه شده توسط اینتل تا به امروز محسوب می‌شود.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Laptop با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی و سرعت Boost در حدود 2370 مگاهرتز، حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR5-5600 یا 32 گیگابایت DDR5-6400 و حداکثر 2 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی PCIe 4.0 NVMe SSD، دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند. لنوو همچنین اعلام کرده است که لپ‌تاپ Legion 9i دارای باتری با ظرفیت 99.99 وات ساعت است و از ارتباط Wi-Fi 7 نیز پشتیبانی کامل دارد. می‌توان برای شارژ این لپ‌تاپ از آداپتورهای 330 وات یا 140 وات عرضه شده در کنار آن استفاده کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط لنوو، در ساختار لپ‌تاپ Legion 9i، از یک تراشه هوش مصنوعی با عنوان LA-2 بهره گرفته شده است که در هر لحظه عملکرد در کنار یکدیگر پردازنده و کارت گرافیک این لپ‌تاپ را در بهینه‌ترین حالت قرار می‌دهد. با استفاده از این تراشه هوش مصنوعی انتظار می‌رود بازی‌ها عملکرد بهتری پیدا کنند و همچنین میزان نرخ فریم در آن‌ها پایدارتر از قبل شود. این تراشه همچنین وظیفه پشتیبانی از سیستم نورپردازی RGB این لپ‌تاپ را هم برعهده دارد. حداکثر مصرف انرژی 230 وات، ضخامت 22.7 میلی‌متری و همچنین وزن 2.56 کیلوگرمی دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.

دیگر ویژگی مهم این لپ‌تاپ درگاه‌های ارتباطی گسترده و متنوع است. دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C، دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، دو پورت تاندربولت 4، یک پورت HDMI 2.1 و همچنین یک درگاه اترنت، راه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.
لنوو اعلام کرده است که لپ‌تاپ Legion 9i را در ماه اکتبر پیش‌رو روانه بازارهای جهانی می‌کند. قرار است نسخه پایه این لپ‌تاپ در هنگام عرضه قیمتی سرسام آور در حدود 4400 دلار داشته باشد. با این برچسب قیمت لپ‌تاپ Legion 9i در زمره گران‌ترین محصولات موجود در بازار دسته بندی می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcg7n9x.ak9zx4prra.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما