تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
جالب است ۰
چند روز پیش، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ابراز تاسف نسبت به کیفیت اینترنت ثابت و رتبه کشور ما در رده‌بندی جهانی، اعلام کرده بود که براساس مصوبه مجلس تا پایان سال ۱۴۰۰، قیمت اینترنت ثابت نباید افزایش پیدا کند.
اینترنت موبایل ارزان است و باید قیمت آن افزایش یابد!
به گزارش مردم فردا،امروز نیز صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در رابطه با موضوع تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه، نظرات خود را اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت اینترنت موبایل در کشور ما پایین است؛ به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند به جای اینترنت ثابت، از اینترنت همراه استفاده کنند و این موضوع به اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، لطمه زده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه گفت: برای اینکه کیفیت اینترنت ثابت بالا برود، لازم است که قیمت‌ها اصلاح شود. چرا که وقتی کیفیت و قیمت هر دو پایین باشند، مردم بیشتر ضرر خواهند کرد. با بالا رفتن قیمت‌ها، کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت.

صادق عباسی شاهکوه افزود: در کشورهای دیگر نیز قیمت اینترنت موبایل، مثل کشور ما انقدر ارزان نیست. پس باید تعرفه‌های اینترنت موبایل و ثابت هر دو اصلاح شود تا اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، مخاطبان خود را از دست نداده و متضرر نشوند و همچنین بتوانند کیفیت اینترنت ثابت را بهبود بخشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در حال بررسی مدل‌های قیمتی هستیم و اپراتورها باید قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند و اگر پیشنهادات آن‌ها با مقررات در تضاد نباشد، پذیرفته خواهد شد.

رئیس رگولاتوری در نهایت گفت: براساس مصوبه مجلس تا پایان سال ۱۴۰۰، تعرفه‌های اینترنت نباید افزایش یابد. بنابراین این افزایش قیمت را در سال ۱۴۰۱، اعمال خواهیم کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.t9xrak9zypr4a.html
منبع : آی تی رسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما