تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
جالب است ۰
یمنی‌های ساکن عدن با برگزاری تظاهرات بی سابقه در مناطق مختلف خواهان بیرون رفتن ائتلاف سعودی اماراتی از کشورشان شدند.
تظاهرات بی‌سابقه ساکنان جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی-اماراتی
به گزارش مردم فردا،به نقل از المیادین، روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در تعدادی از مناطق عدن در اعتراض به وخامت اوضاع خدمات رسانی به ویژه در خصوص بحران برق به صورت بی سابقه‌ای برگزار شد.

شرکت کنندگان در این اعتراضات خیابان‌های مناطق المنصوره و شیخ عثمان در عدن را بسته و شعارهایی علیه ائتلاف سعودی اماراتی سر دادند.

آنها با شرکت در این اعتراضات خواهان خروج ائتلاف متجاوز از کشورشان شدند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که معین عبدالملک نخست وزیر دولت دست نشانده عربستان در جنوب یمن به صورت تعمدی، بحران برق در این منطقه را تشدید کرده و پول بارهای حامل سوخت در بندر الزیت را پرداخت نمی‌کند. عدم سوخت رسانی به ایستگاه‌های تولید برق باعث شده مناطق جنوب یمن تنها ۲ ساعت در روز برق داشته باشند.

پیش از این نیز ساکنان مناطق جنوب یمن نسبت به نحوه خدمات رسانی این دولت و اوضاع بد معیشتی اعتراض کرده بودند. اعتراضات ساکنان این مناطق تنها علیه ائتلاف متجاوز سعودی و دست نشانده‌های آن نبوده بلکه آنها نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در دریای سرخ نیز اعتراض دارند.

پایگاه خبری المشهد الجنوبی یمن پیش از این در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در دریای سرخ نوشته بود: در سایه تحولات کنونی در جنوب یمن و رقابت‌های بین المللی برای به دست گرفتن کنترل ثروت‌های این منطقه، نگرانی‌ها و انتقادات سیاستمداران و فعالان جنوب یمن نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در منطقه افزایش یافته است به طوری که آنها با هرگونه حضور نیروهای خارجی برای تحقق اهداف استعماری‌شان تحت پوشش بهانه‌های حقوق بشری که پیش از این در عراق، افغانستان و دیگر کشورها استفاده شده، مخالف هستند.

در این گزارش آمده است: نظامیان آمریکایی می‌کوشند در چارچوب ائتلاف بین المللی در دریای سرخ متمرکز شوند. این در حالیست که جریان‌های آزاده در یمن حضور این نظامیان را مداخله‌ای در امور داخلی خود و تجاوز به حاکمیت یمن می‌دانند.

فعالان سیاسی در جنوب یمن معتقدند که حضور این نظامیان در منطقه برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه برای تحقق اهداف استعماری و اقتصادی است و باید کنترل گذرگاه‌های دریایی راهبردی و منابع طبیعی باارزش منطقه به دست گرفته شود.
https://mardomefarda.ir/vdcb5fb5.rhbgspiuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین