تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
جالب است ۰
گارد ساحلی یونان از نجات جان 80 مهاجر در آب‌های اژه و انتقال آن ها به منطقه امن خبر داد.
نجات جان 80 مهاجر در دریای اژه توسط گارد ساحلی یونان
به گزارش مردم فردا،قایق‌های گشتی یونانی روز دوشنبه ۸۰ مهاجر را  در شرق دریای اژه  در حالی که قصد عبور از ترکیه را داشتند، از خطرمرگ نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ۸۰ مهاجر روز دوشنبه از ۲  قایق جدا از هم  در حال حرکت در سواحل جزیره «لسبوس» نجات یافتند و همگی  به یک مرکز پذیرش محلی منتقل شدند. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، بیش از ۱۴۰۰۰ مهاجر در سال جاری از طریق زمین و دریا به یونان رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای شمال آفریقا مانندمغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل برآورد کرد بیش از ۷۱ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۲ در اثر عواملی همچون خشونت، بلایا و تغییرات اقلیمی مجبور به مهاجرت در داخل وطنشان شده‌اند.

«پائولا گاویریا بتانکور»، گزارشگر حقوق بشر  سازمان ملل گفت، تعداد کسانی که در جهان در اثر عوامل مختلف مجبور به مهاجرت داخلی شده‌اند از هر زمان بیشتر شده است. او گفت: «صرف ارائه این ارقام نمی‌تواند ابعاد، شدت، پیچیدگی و بزرگی رنج‌های انسانی اشخاصی که در داخل وطنشان آواره شده‌اند را بازتاب دهد.»  

چندی قبل منابع خبری از کشته شدن ۴۱ مهاجر در جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا خبر دادند. در این حادثه تلخ  ۴۱ مهاجر در کشتی غرق شده نزدیک جزیره «لامپدوزا» کشته شدند. این قایق  از منطقه «اسفاکس» در تونس به راه افتاد، اما پس از چند ساعت واژگون و غرق شد. بازماندگان این حادثه که سه مرد و یک زن اهل ساحل عاج و گینه بود گفتند که توسط یک کشتی باری نجات یافته و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.
https://mardomefarda.ir/vdcj8te8.uqeytzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین