تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۹
جالب است ۰
رسانه‌ها به نقل از مقامات یونانی از گسترش و تداوم آتش سوزی‌ها در بخش‌های مختلف این کشور و از کنترل خارج شدن آن در برخی مناطق خبر دادند.
یونان همچنان در محاصره شعله‌های آتش
به گزارش مردم فردا،روزنامه "تاگس شاو" در گزارشی به گسترش آتش سوزی های جنگلی در یونان و از کنترل خارج شدن آن در برخی مناطق پرداخته و نوشت: گرمای شدید یونان در حال حاضر موقتا به پایان رسیده است، اما خطر و عواقب آن هنوز مرتفع نشده است. بادهای شدید آتش سوزی هایی را که قبلاً خاموش شده بودند و آتش سوزی های جدید را تقویت می کند. به گفته مقامات، آتش سوزی در مرکز کشور از کنترل خارج شده است.

دفاع مدنی و هواشناسان البته سطح هشدارهای خطر را کاهش نمی دهند. بادهای شدید شمالی که در طول شب در جنوب شرقی اروپا می وزید، به گرمای شدید تقریباً دو هفته ای یونان با دمای 45 درجه پایان داد. طبق اعلام سازمان هواشناسی، در سراسر کشور، دماسنج ها اکنون حدود 35 درجه را نشان می دهند. اما، هواشناسان هشدار می دهند که بادهای شدید همراه با خشکسالی همچنان یک "کوکتل انفجاری" در این کشور هستند.

در حال حاضر آتش سوزی های متعدد دیگری همچنین در یونان مرکزی رخ داده است که به گفته اداره منطقه ای، از کنترل خارج شده است.

بر اساس گزارش رادیو تلویزیون دولتی (ERT) شعله های آتش به حومه شهر بندری بزرگ ولووس یونان رسیده است. کاستاس آگوراستوس، فرماندار منطقه تسالی، به تلویزیون دولتی ERT گفت: دستور تخلیه صادر شده است. به گزارش رسانه ها در اثر این آتش سوزی ها دو نفر جان باختند و هزاران دام و حیوان وحشی تلف شدند.

دفاع مدنی یونان حدود 20 شهر را در شرق ولوس تخلیه کرد. هواپیماها و هلیکوپترهای آتش نشانی تلاش کردند تا آتش را خاموش کنند. خبرنگاران محلی گفتند که صدها تن از ساکنان تلاش کردند کمک کنند. فرماندار منطقه در کانال خبری آتن اسکای اعلام کرد: در منطقه شهرهای لاریسا و ولس، بزرگراه شمال به جنوب آتن - تسالونیکی به دلیل دود شدید به طور موقت بسته شد. رادیو دولتی گزارش داد که مردی در نزدیکی لاریسا بازداشت شد و گفته می شود که در وقوع آتش سوزی مسئول بوده است.

علاوه بر این، یک آتش سوزی دیگر در خارج از شهر 60000 نفری لامیا شعله ور شد. بنا بر اعلام آتش نشانی، قرار است سه شهر از آنجا تخلیه شوند. بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی، در 24 ساعت گذشته 61 مورد آتش سوزی جدید جنگلی رخ داده است. گروه آتش نشانی هشدار داد که خطر آتش سوزی برای چندین منطقه در یونان بسیار بالا است.

خبرنگاران رسانه های یونان گزارش دادند که در جنوب شرقی جزیره توریستی رودس، آتش سوزی هایی که مقامات فکر می کردند خاموش شده است، شب گذشته دوباره در چندین نقطه شعله ور شد. سخنگوی سازمان آتش نشانی در رادیو دولتی گفت: روز سخت دیگری برای رودس خواهد بود. به گفته وی این موضوع برای چند روز آینده نیز صدق می کند.

آتش نشانان در یونان حدود دو هفته است که با آتش سوزی های متعدد جنگلی مبارزه می کنند. جزایر رودس و کورفو همچنان تحت تأثیر ویژه قرار دارند. برای روز چهارشنبه دولت در شش منطقه از 13 منطقه یونان هشدار آتش سوزی شدید صادر کرد.

اپراتور تور FTI اعلام کرد که تا یکشنبه (30 ژوئیه) تمام رزروهای مربوط به مقصد سفر به مناطق آسیب دیده جنگلی در جنوب شرقی رودس را لغو خواهد کرد. بسیاری اپراتورهای دیگر هم از لغو سفرها به این مناطق خبر دادند.

دفاع مدنی یونان اعلام کرد، خطر آتش سوزی تقریباً در تمام مناطق یونان بسیار بالا است. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز گذشته در جلسه کابینه گفت: ما تابستان سخت دیگری را پیش رو داریم.

آتش نشانان یازده کشور اروپایی از یونانی ها حمایت می کنند.

یک هواپیمای آتش نشانی روز سه شنبه در جزیره اوبویای یونان سقوط کرد. به گفته دولت، دو خلبان یونانی کشته شدند. در پی این حادثه برای نیروهای مسلح یونان سه روز عزای عمومی اعلام شد. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان سفر خود به قبرس را که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده بود لغو کرد.

به گفته سازمان محیط زیست WWF تاکنون 35000 هکتار در آتش سوخته است. دفاع غیرنظامی یونان از بیش از 500 آتش سوزی بزرگ در این کشور در چند روز گذشته خبر داد.
جنوب ایتالیا نیز همچنان تحت تأثیر آتش سوزی و دمای بالا قرار دارد. رئیس منطقه سیسیل روز گذشته از دولت خواست که وضعیت اضطراری برای این جزیره اعلام کند. سه نفر در آتش سوزی جان باختند. از سوی دیگر شمال ایتالیا در چند روز گذشته دچار طوفان های بدی شده بود که در نتیجه آن دو زن جان باختند.

علاوه بر یونان و ایتالیا، بخش وسیعی از منطقه مدیترانه تحت تاثیر موج گرمای شدید روزهای اخیر قرار گرفته است. آتش نشانان از پرتغال تا الجزایر در حال مهار آتش سوزی ها هستند.

"جورجیا ملونی"، نخست وزیر ایتالیا هم در یک مصاحبه گفت: این یک وضعیت پیچیده است. وی تاکید کرد: دمای بالا و وزش باد شدید کار اورژانس را دشوارتر کرد. وزیر حفاظت مدنی ایتالیا، نلو موسومچی، از "سخت ترین روزهای دهه های اخیر" صحبت کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcipvaz.t1a3v2bcct.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین