تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۱
جالب است ۰
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیدار با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، پیرامون مسائل مختلفی از جمله امنیت انرژی و عضویت سوئد در ناتو گفت‌وگو و رایزنی کرد.
دیدار اردوغان و اوربان پیرامون عضویت سوئد در ناتو
به گزارش مردم فردا،به نوشته روزنامه پاکستانی «داون»، سیاست‌های مجارستان درباره عضویت سوئد در ائتلاف نظامی ناتو با ترکیه همسو است و همچنان با پذیرش این کشور نوردیک در این ائتلاف نظامی توافق نکرده است.
پارلمان مجارستان و ترکیه در حال حاضر در تعطیلات به سر می‌برند. پیتر سیارتو، نخست‌وزیر مجارستان در فیسبوک نوشت: «ما مجددا در نشست فصل پاییز می‌توانیم به این موضوع بپردازیم. مجارستان و ترکیه توافق کردند در این زمینه با هم در تماس باشند. این دو کشور همچنین نسبت به تحکیم همکاری‌های انرژی گفت‌وگو و رایزنی کردند».
وی در ادامه خاطرنشان کرد، انتظار می‌رود اردوغان جهت تعمیق «شراکت راهبردی» در ماه دسامبر مجددا به مجارستان سفر کند.
سفر رئیس‌جمهور ترکیه به مجارستان در روز یکشنبه به عنوان بخشی از سری نشست‌های دیپلماتیک که توسط اوربان سازماندهی شده، انجام شد.
علاوه بر رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری صربستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و همچنین ترکمنستان در این نشست‌ها در مجارستان حضور داشتند.
به دنبال حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، فنلاند و سوئد درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ارائه کردند. پس از رایزنی‌ها و جلسات متعدد، فنلاند در ماه آوریل سی و یکمین عضو ناتو شد اما سرنوشت سوئد به دلیل مخالفت‌ها از سوی ترکیه و مجارستان هنوز مشخص نیست.
https://mardomefarda.ir/vdcevx8w.jh87wi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین