تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
جالب است ۰
وزیر امور خارجه مجارستان از هم پیمانان بوداپست در سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) خواست با تمام تلاش از مداخله مستقیم در درگیری مسلحانه در اوکراین و تقابل مستقیم با مسکو خودداری کنند.
تاکید مجارستان بر جلوگیری از رویارویی مستقیم روسیه و ناتو
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری تاس، پیتر سیجارتو در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد: ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مطمئن شویم ناتو به بخشی از درگیری در اوکراین تبدیل نمی‌شود و در رویارویی مستقیم با فدراسیون روسیه قرار نمی‌گیرد.
وی با اشاره به تاکید بوداپست بر این موضع ابراز امیدواری کرد که در آینده به آن توجه شود.
سیجارتو خاطر نشان کرد:‌ اگر ناتو به این جنگ کشیده شود،‌ خطر وقوع یک جنگ جانی را به همراه دارد.
این دیپلمات ارشد مجارستان ماه گذشته نیز در واکنش به تنش‌ها میان مسکو و واشگتن به دنبال انتقاد آمریکا از استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس، با هشدار نسبت به خطرات ادامه «لفاظی‌های هسته‌ای» تصریح کرده بود: اگر یک مناقشه هسته‌ای به دلیل تحولات پیرامون اوکراین رخ دهد، در اروپا اتفاق خواهد افتاد نه در آن سوی اقیانوس [اطلس].
وی همچنین با اشاره به مواضع صلح‌طلبانه مجارستان در این درگیری گفته بود به همین دلیل بوداپست طرف‌های درگیری [در اوکراین] را به آتش بس و آغاز گفت‌وگوها پیرامون دستیابی به صلح ترغیب می‌کند.
مجارستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین با اعمال تحریم علیه روسیه و ارسال تسلیحات به کی‌یف مخالفت کرده است.
ویکتور اروبان نخست‌وزیر مجارستان نیز پیشتر هشدار داده بود که به نظر احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک مناقشه جهانی، رو به فزونی نهاده و وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است.
https://mardomefarda.ir/vdcg7x9q.ak9774prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین