تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
به‌ادعای منابع آگاه، اپل به‌همراه سامسونگ و انویدیا و اینتل تصمیم گرفته‌اند بخشی از سهام شرکت آرم را بخرند.
اپل و سامسونگ حضور پررنگ‌تری در صنعت تراشه خواهند داشت
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری Nikkei Asia  اپل، سامسونگ، انویدیا و اینتل قصد دارند هنگام عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آرم در ماه‌ سپتامبر (شهریور و مهر) روی این برند سرمایه‌گذاری کنند. آرم که وظیفه‌ی طراحی پردازنده را برعهده دارد، هم‌اکنون تحت مالکیت سافت‌بنک (شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی) است.

برند بریتانیایی آرم نقش مهمی در صنعت تراشه ایفا می‌کند و هسته‌های پردازشی این شرکت به‌دلیل بهره‌مندی از نوعی معماری ترکیبی خاص بسیار محبوب شده‌اند. اکنون تقریباً تمامی گوشی‌های دنیا از پردازنده‌ی مبتنی‌بر آرم استفاده می‌کنند.

آرم تراشه‌ها را طراحی می‌کند و مجوز تولید آن‌ها را به شرکت‌های مختلف می‌فروشد. در‌این‌میان، برخی از شرکت‌ها نظیر اپل طراحی آرم را سفارشی می‌کنند. بزرگان صنعت فناوری می‌توانند تراشه‌های طراحی‌شده به‌دست آرم را در کارخانه‌های خود بسازند و از آن‌ها استفاده کنند.
اپل، سامسونگ، انویدیا و اینتل که به‌دنبال سرمایه‌گذاری روی آرم هستند، مدت‌ها است که از معماری این برند استفاده می‌کنند. در بین این شرکت‌ها، اپل و سامسونگ استفاده‌ی گسترده‌تری از معماری آرم دارند.

منابع آگاه گفته‌اند که آرم می‌خواهد به هر‌یک از مشتریانش «چند درصد» از سهامش را بفروشد تا قیمت سهام به ثبات برسد. سال گذشته و در پی شکست‌ قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری انویدیا، آرم در بیانیه‌ای رسمی گفته بود که به‌دنبال عرضه‌ی عمومی سهام است.

اینتل اوایل سال جاری میلادی گفت که در همکاری با آرم، پردازنده‌های مبتنی‌بر فرایند ساخت 18A (معادل ۱٫۸ نانومتر) را تولید می‌کند. در همین حین، کوالکام و چند شرکت دیگر با تمرکز بر معماری RISC-V در پی رقابت با آرم هستند.
https://mardomefarda.ir/vdccosqi.2bqxs8laa2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین