تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
جالب است ۰
نخست‌وزیر مجارستان گفت، دولت این کشور از برنامه ۱۲ بندی صلح پکن برای جنگ اوکراین حمایت می‌کند و از احتمال اعزام سربازان کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین می‌ترسد.
حمایت مجارستان از طرح صلح پکن برای اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از راشا تودی، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در سخنرانی نیم‌ ساعته خود خطاب به قانونگذاران کشورش گفت: ما از برنامه صلح چین برای جنگ اوکراین حمایت می‌کنیم. این درگیری مداوم برای اوکراینی‌ها، روس‌ها، مجارستانی‌ها، اروپا و قاعدتا کل جهان بد است. بوداپست باید از این درگیری جدا بماند.

وی همچنین با انتقاد از برخی طرف‌های مخالف به دلیل حمایت‌های بیش از اندازه از کی‌یف گفت: ما به اوکراینی‌ها احترام می‌گذاریم و به آن‌ها کمک می‌کنیم اما منافع اوکراین نمی‌تواند از منافع مجارستان فراتر رود.

اوربان همچنین بیان داشت: اوکراین احتمالا دیر یا زود به ائتلاف نظامی ناتو خواهد پیوست اما جوانب گسترش این ائتلاف به سمت شرق باید ده‌ها هزار بار در نظر گرفته شود.

در عین حال نخست‌وزیر مجارستان از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت و این ائتلاف نظامی را به عنوان "تضمین‌کننده امنیت توصیف" کرد اما افزود که موافق تمامی اتفاقاتی که در ناتو رخ می‌دهد، نیست.

نخست‌وزیر مجارستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: دولت مجارستان نسبت به ارسال تسلیحات سایر کشورها به کی‌یف نگران است و از احتمال اینکه برخی کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین سرباز بفرستند، می‌ترسد.

ویکتور اوربان تصریح کرد: ما به آتش‌بس و مذاکرات صلح نیاز داریم؛ به همین دلیل است که مجارستان در تمامی صحنه‌های بین‌المللی بر وجود صلح پافشاری می‌کند و از طرح ۱۲ بندی صلح چین حمایت می‌کند.

پیشتر، چین یک سند پیشنهادی ۱۲ بندی را برای حل‌وفصل سیاسی بحران اوکراین اعلام کرد که در آن بر اهمیت منشور سازمان ملل و احترام به حاکمیت همه کشورها تاکید کرد. این سند خواستار توقف درگیری‌ها، از سرگیری مذاکرات صلح، ایمن نگه داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای، توقف تحریم‌های یک‌جانبه و حمایت از روند بازسازی پس از جنگ شد.
https://mardomefarda.ir/vdcd9z0f.yt05z6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین