تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
جالب است ۰
کارشناس ژیمناستیک می‌گوید باید از فدراسیون جهانی به IOC شکایت کرد که چرا در مقررات داخلی ایران دخالت کرده‌اند.
باید از فدراسیون جهانی ژیمناستیک شکایت کرد
به گزارش مردم فردا،منصور راضی‌نژاد ، در خصوص اعزام ژیمناست‌ها به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: به تازگی احکام کمیته فنی صادر و هنوز به ما ابلاغ نشده است. هنوز موفق نشده‌ایم جلسه‌ای در کمیته فنی داشته باشیم و در خصوص این مسائل صحبت کنیم اما به احتمال قوی در بازی‌های آسیایی نماینده خواهیم داشت البته اگر فدراسیون بتواند مشکلات معرفی و اعزام را حل کند.
عضو کمیته فنی شاخه هنری گفت: روز چهارشنبه مرحله اول مسابقه انتخابی تیم ملی برگزار شد و تعدادی از نفرات انتخاب شدند. دو نفر هم که مدال جهانی دارند از قبل انتخاب شده‌اند. مرحله بعدی انتخابی هم در روزهای آتی انجام می‌شود. افرادی که در دو مرحله وضعیت خوبی داشته باشند عضو تیم ملی و به بازی‌های آسیایی اعزام‌ می‌شوند. بحث اعزام مشکلی ندارد و امیدوارم که ژیمناست‌ها در بازی‌های آسیایی هم موفق باشند. به احتمال قوی ژیمناستیک با یک تیم کامل (۵ نفر) اعزام خواهد شد.
کارشناس ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که آیا پاسخی که از سوی مسئولان ایران به فدراسیون جهانی بابت انتخابات داده شده در اعزام ژیمناست‌ها و بحث تعلیق تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: از اینکه نامه در چه شرایطی است و چه کرده‌اند اطلاعی ندارم اما اینکه فدراسیون جهانی روی این قضیه تاکید می‌کند اشکال دارد. نباید فدراسیون جهانی ایمیل شخصی یک فرد را به عنوان ایمیل یک کشور بپذیرد. به نظر من باید از فدراسیون جهانی به IOC شکایت کرد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید این موارد را پیگیری کنند و ژیمناستیک را از این وضعیت آشفته خارج کنند. البته ژیمناست‌های ما کار خود را می‌کنند اما این موارد ناخواسته تاثیرات جانبی روی کار آنها دارد. 
راضی‌نژاد در مورد احتمال تعلیق ژیمناستیک افزود: فدراسیون قبل یک اساسنامه‌ تنظیم کرده و به فدراسیون جهانی فرستاده که ایراد دارد و مورد قبول وزارت ورزش ما نیست. ما خودمان اساسنامه داریم و باید براساس آن عمل کنیم. به نظرم وزارت‌خانه باید همت بیشتری داشته و جدی‌تر وارد عمل شوند. آنها قول درست شدن می‌دهند و ما هم امیدواریم حل شود اما واقعیت این است که باید از راه دیگری جلو بروند. فدراسیون جهانی نباید ما را تحت فشار قرار دهد بلکه ما باید مطالبه‌گری کنیم که چرا این اتفاق افتاده است.
وی گفت: ایران کشوری است با مقررات داخلی خود، فدراسیون جهانی هم در مقررات داخلی کشورها دخالت نمی‌کند. حالا چه شده و چه اساسنامه‌ای تنظیم شده که دست آنها را باز گذاشته است نمی‌دانم. معمولا آنها می‌گویند اختلافات داخلی را خودتان حل کنید. احتمالا مسئولان وقت نخوانده امضا کرده‌اند. باید اساسنامه مورد قبول کشور ما برای آنها ارسال شود و بدانند ما هم شاکی هستیم. چرا ایمیل فردی که زمانی حقوقی بوده و اکنون شخص حقیقی است مورد تایید آنها است؟
https://mardomefarda.ir/vdciwyaz.t1a3y2bcct.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما