تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶
جالب است ۰
جو بایدن سفر اروپایی خود را با انگلیس آغاز و در ادامه این سفر کاری به لیتوانی جهت شرکت در نشست ناتو سفر خواهد کرد؛ نشستی که بر ابراز همبستگی با اوکراین متمرکز است؛ اما قرار نیست طی آن کی‌یف عضو ائتلاف نظامی ناتو شود.
بایدن: اوکراین در حال حاضر عضو ناتو نمی‌شود
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه وارد فرودگاه استانستد لندن شد؛ جایی که قرار است امروز (دوشنبه) با ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت دیداری داشته باشد. او سپس به کاخ ویندزور خواهد رفت تا با چارلز سوم، پادشاه انگلیس دیدار کند و انتظار می‌رود که گفت‌وگویی پیرامون ابتکارات مربوط به شرایط اقلیمی داشته باشند.
بایدن: اوکراین در حال حاضر عضو ناتو نمی‌شود
بایدن شامگاه دوشنبه لندن را به مقصد لیتوانی ترک خواهد کرد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با سران ناتو گفت‌وگوهایی را برگزار خواهد کرد. او به همراه دیگر اعضای ناتو حمایت و همبستگی خود را از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نشان خواهد داد و به او این اطمینان را می‌دهند که اوکراین در آینده عضو این ائتلاف نظامی خواهد شد.
بایدن: اوکراین در حال حاضر عضو ناتو نمی‌شود
رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان درخصوص عضویت اوکراین در ناتو هشدار داد و تاکید کرد که در حال حاضر ورود این کشور به ناتو به دلیل معاهده دفاعی مشترک ناتو، موقعیت را به جنگ با روسیه می‌کشاند.
او آب پاکی را روی دست ولودیمیر زلنسکی ریخت و گفت: من فکر نمی‌کنم که در حال حاضر در میانه جنگ اتفاق نظری درباره عضویت اوکراین در خانواده ناتو وجود داشته باشد.
زلنسکی هم در مصاحبه با ای‌بی‌سی ادعا کرد: دعوت اوکراین به ناتو این پیغام را ارسال خواهد کرد که ائتلاف ناتو هیچ واهمه‌ای از مسکو ندارد. اوکراین در حال حاضر که در ناتو نیست، باید تضمین‌های امنیتی شفافی دریافت کند.
 جو بایدن و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از نشست ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی یک تماس تلفنی برقرار کردند که طی آن هر دو به چالش‌های مربوطه میان اعضای ناتو و همچنین عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی پرداختند.
علاوه بر بحث اوکراین، عضویت سوئد در ناتو که توسط دو اعضای این ائتلاف (مجارستان و ترکیه) مسدود شده، بخشی از دستورکار نشست ناتو در ویلنیوس خواهد بود.
توقف آخر بایدن در هلسینکی، پایتخت فنلاند خواهد بود تا گفت‌وگویی با رهبران فنلاند، عضو جدید ناتو داشته باشد و در نشست ایالات متحده و رهبران نوردیک شرکت کند.
اجلاس رهبران ناتو قرار است ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیرماه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شود.
پس از نشست سران ناتو، توقف آخر بایدن در هلسینکی، پایتخت فنلاند خواهد بود تا گفت‌وگویی با رهبران فنلاند، عضو جدید ناتو داشته باشد و در نشست ایالات متحده و رهبران نوردیک شرکت کند.
https://mardomefarda.ir/vdcbfsb8.rhb9apiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین