تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
سرویس Game Porting Tool اپل که پورت بازی‌های ویندوز به مک را امکان‌پذیر می‌کند، به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده است.
اولین آپدیت Game Porting Tool اپل، عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌دهد
به گزارش مردم فردا،اپل سرویس جدیدی به نام ابزار پورت بازی (Game Porting Tool) در سیستم‌عامل macOS Sonoma معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد بازی‌های ویندوزی را به‌سادگی برای مک منتشر کنند. این ابزار که فعلا در مرحله‌ی بتا به سر می‌برد،‌ اولین به‌روزرسانی را دریافت کرده است.

بر اساس گزارش 9to5Mac، ابزار جدید اپل برپایه‌ی پلتفرم متن‌باز محبوب Wine توسعه داده شده است که می‌تواند نرم‌افزارهای ویندوز را برای محیط‌های یونیکس (نظیر macOS و Linux) ترجمه کند.

 

ابزار اپل بهبودهای بزرگی نسبت‌به نسخه‌ی عادی Wine تجربه کرده است، نظیر امکان ترجمه‌ی DirectX 12 به Metal 3 به‌صورت بلادرنگ. این قابلیت باعث می‌شود بازی‌ها به‌صورت بومی روی مک اجرا شوند و عملکرد آن‌ها به‌مقدار قابل‌توجهی بهبود پیدا کند.

Game Porting Tool در وهله‌ی اول با تمرکز بر توسعه‌دهندگان منتشر شده است، اما هر کسی که نحوه‌ی کار با Terminal را بلد باشد می‌تواند بازی‌های ویندوز را برای مک پورت کند.

نسخه‌ی بتای ۱٫۰٫۲ مجموعه‌ابزار Game Porting اپل، عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌دهد. افرادی که با نسخه‌ی جدید کار کرده‌اند، می‌گویند در اکثر سناریوها بازی‌های پورت‌شده با نرخ فریم بالاتر نسبت‌به نسخه‌ی اولیه اجرا می‌شوند.

برای نمونه نرخ فریم بازی محبوب Elder Ring در نسخه‌ی جدید ابزار اپل از ۲۶ فریم‌برثانیه به ۳۲ فریم‌برثانیه رسید. این عملکرد در مک مجهزبه پردازنده‌ی M1 Max ثبت شد. به هنگام اجرای بازی Cyberpunk 2077 روی پردازنده‌ی M2 Ultra، میانگین نرخ فریم از هشت فریم‌برثانیه به ۱۸ فریم‌برثانیه ارتقا پیدا کرد.

ظاهرا ابزار جدید اپل به‌طور کامل با پردازنده‌های M1 Ultra و M2 Ultra سازگار نشده است؛ چون Cyberpunk 2077 روی پردازنده‌هایی که قدرت کمتری نسبت‌به این دو دارند، بهتر اجرا می‌شود. نرخ فریم بازی Cyberpunk 2077 در تراشه‌ی M1 Max به ۴۰ فریم‌برثانیه رسید.

در تراشه‌های سری Ultra اپل شاهد ترکیب دو تراشه‌ی Max با فناوری UltraFusion هستیم؛ شاید Game Porting Tool هنوز نمی‌تواند از فناوری UltraFusion پشتیبانی کند.

برخی از بازی‌ها نظیر Horizon Zero Dawn و Resident Evil 2 که با نسخه‌ی اولیه‌ی ابزار اپل سازگار نبودند، اکنون به‌خوبی اجرا می‌شوند. نسخه‌ی جدید Game Porting Tool شامل پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی است؛ اما عملکرد این نرم‌افزارها فعلا چنگی به دل نمی‌زند.
https://mardomefarda.ir/vdcdko0f.yt0nk6a22y.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما