تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
مایکروسافت که قبلاً به جایگاه سومی ایکس باکس در بازار اشاره کرده بود بار دیگر تأکید کرده که جنگ کنسول‌ها را به پلی استیشن و نینتندو باخته است.
مایکروسافت بار دیگر اعتراف کرد: «جنگ کنسول‌ها را باختیم»
به گزارش مردم فردا،جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی خبرساز مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) آغاز شده است. این دادگاه به قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت با اکتیویژن ارتباط دارد و FTC با ارائه‌ی اسناد قانونی در تلاش است جلوی آن را بگیرد، چون به گفته‌ی نهاد رگولاتوری آمریکا قرارداد موردبحث رقابت را به خطر می‌اندازد.

مایکروسافت افزون‌بر FTC با مخالفت رگولاتوری بریتانیا نیز مواجه است. از زمان اولین موضع‌گیری‌ها علیه این قرارداد، مایکروسافت تلاش زیادی انجام داده است که نگرانی‌ها را رفع کند.

مایکروسافت در نخستین روز از دادگاه با اشاره به جایگاه سومی‌اش اعتراف کرد که در «جنگ کنسول‌ها» شکست خورده است.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت در تلاش است به دادگاه ثابت کند که پلی استیشن و نینتندو وضعیت بسیار بهتری در بازار کنسول‌های گیمینگ دارند. ایکس باکس در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد و بر اساس اسناد مایکروسافت، پلی استیشن و نینتندو با «فاصله‌ی قابل‌توجه» بالاتر از ایکس باکس قرار می‌گیرند.
با وجود موفقیت قابل‌توجه ایکس باکس ۳۶۰ و افزایش درآمد برند ایکس باکس در فصل‌های اخیر، مایکروسافت می‌گوید که محصولات خانواده‌ی ایکس باکس همواره «جنگ کنسول‌ها را باخته‌اند.»

ایکس باکس یکی از سه بازیگر «بزرگ» بازار کنسول‌ها است، اما مطابق اسناد مایکروسافت، این برند به‌طور مداوم در رتبه‌ی سوم بوده و پایین‌تر از پلی استیشن و نینتندو قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۱ سهم ایکس باکس در بازار تنها ۱۶ درصد بود و امروزه سهم این برند به ۲۱ درصد می‌رسد.
https://mardomefarda.ir/vdcgqx9q.ak9yt4prra.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما