تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
صنعت گیمینگ ابری در حال افزایش محبوبیت است و اگر این رویه ادامه پیدا کند، حتی ممکن است کنسول‌های بازی روزی در آینده بازنشسته شوند!
گیمینگ ابری در آینده کنسول‌های بازی را بازنشسته می‌کند
به گزارش مردم فردا،گیمینگ ابری روش متفاوتی از بازی کردن را نسبت به کنسول‌های بازی ارائه می‌کند که همین باعث جذابیت آن شده است. پیشرفت‌ها در این صنعت و حضور بازیگران بزرگ، باعث شدن این سبک به روش بسیار محبوبی تبدیل شده و پتانسیل زیادی پیدا کند.

آیا زمان آن فرا رسیده که بازی های ابری به جریان اصلی حوزه گیمینگ تبدیل شوند؟ ظهور سرویس‌های ابری و دستگاه‌های مرتبط با آن، نشان می‌دهد که گرایش گیمرها نیز به استفاده از این روش افزایش پیدا کرده است.

توسعه گیمینگ ابری ، فناوری را بیش از پیش به جلو هل می‌دهد
ویدیویی توسط ایکس باکس منتشر شده که نشان می‌دهد آن‌ها قصد دارند تمرکز بیشتری روی بازی‌های ابری خود بگذارند. در حال حاضر شما می‌توانید برخی از بازی‌های ایکس باکس را روی تبلت، گوشی، کنسول ایکس باکس و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ اجرا کنید.

سرویس Xbox Game Cloud برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند از شخصی‌سازی نمایشگر لمسی پشتیبانی می‌کند و حتی به کاربر اجازه می‌دهد دسته ایکس باکس را به آن وصل کرده و بازی‌ها را از طریق آن انجام دهد. بنابراین اگر در گذشته بین انتخاب سرویس ابری گوگل استادیا و ایکس باکس گیم پس گیر کرده بودید، اکنون به راحتی می‌توانید ایکس باکس را انتخاب کنید.

تیم توسعه‌دهنده گیم کلاد ایکس باکس می‌گوید طی ۱۲ ماه گذشته مدت زمان اجرای بازی‌ها توسط گیمرها ۱۸۰۰ درصد افزایش داشته است که این نشان دهنده محبوبیت فزایند سرویس‌های بازی ابری است. نه تنها ایکس باکس در این راه قدم گذاشته، بلکه کمپانی‌های Logitech G و Tencent Games نیز با همکاری یکدیگر قصد دارند یک کنسول بازی ابری دستی را تولید کنند. این دو شرکت همچنین با تیم توسعه‌دهنده گیم کلاد ایکس باکس و GeForce Now شرکت انویدیا نیز همکاری می‌کنند تا بتوانند از محبوبیت آن‌ها استفاده کنند.

پیشرفت‌های اخیر نشان می‌دهد که بازی‌های ابری زودگذر نیستند، بلکه آمده‌اند تا بمانند. بسیاری از کمپانی‌ها تلاش می‌کنند به گزینه اصلی مصرف‌کنندگان تبدیل شوند؛ اما هنوز هم بسیاری در این مورد مشکوک هستند. چرا که در این راه مشکلاتی هم وجود دارد.

داده و سرعت اینترنت، هنوز مشکل‌ساز است
گرچه بازی‌های ابری دسترسی‌پذیرتر از کنسول‌های بازی هستند، اما اگر از سرعت اینترنت خوبی برخوردار نباشید، شما را به دردسر خواهند انداخت. از آنجا که بازی‌های ابری با کیفیت HD اجرا می‌شوند، شما احتمالاً برای هر ساعت بازی به یک یا چند گیگابایت پهنای باند نیاز خواهید داشت.

براساس گزارش سال ۲۰۲۱ استادیستا، سرعت اینترنت دانلود و آپلود جهانی، میانگین سرعت دانلود در پهنای باند ۵۴.۵۳ مگابیت بر ثانیه و برای موبایل ۱۲.۶۳ مگابیت بر ثانیه برآورد شده است. متغیرهایی مثل پهنای باند شخصی، کیفیت اتصال و کیفیت سیگنال می‌تواند در سرعت اینترنت نقش داشته باشد. نرخ تأخیر (Latency) را هم باید به این‌ها اضافه کرد که می‌تواند هنگام بازی‌های ابری بسیار تأثیرگذار باشد.

گرچه شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهبود پهنای باند مورد نیاز گیمینگ ابری هستند، اما همچنان این کاملاً به سرویس اینترنت و وسایل مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر اتصال اینترنت شما ناپایدار است، می‌توانید از روش‌هایی که برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش تأخیر وجود دارد، استفاده کنید تا اوضاع را کمی بهتر کنید.

هزینه‌های بازی ابری
تورم جهانی و بحران‌هایی که زندگی مردم جهان را فرا گرفته، می‌تواند تهدیدی برای تبدیل شدن بازی‌های ابری به انتخاب اصلی کاربران باشد. پرداخت حق اشتراک ماهانه برای استفاده از سرویس‌های PlayStation Now و Xbox Game Pass گزینه ارزان قیمت‌تری نسبت به خرید بازی‌ها هستند. با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید هر زمانی که قصد بازی کردن را داشته باشید، اشتراک تهیه کنید.

با وجود تورم‌های گسترده، شاید خرید یک کنسول جدید و حق اشتراک جزو اولویت‌های مالی شما نباشد. این کاملاً به بودجه شما برمی‌گردد که آیا استفاده از این خدمات به صرفه هستند یا خیر. بلومبرگ در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که فروش کنسول بازی دستی گیمینگ گوگل استادیا خیلی کمتر از کاربران ماهانه آن و پیش‌بینی‌های گوگل بوده است. بنابراین این سوال پیش می‌آید که در چنین شرایطی چگونه کنسول بازی دستی گیمینگ ابری مشترک لاجیتک/تنسنت می‌تواند موفق شود.

هنوز مشخص نیست که بازی‌های ابری می‌توانند به انتخاب اصلی مصرف‌کنندگان تبدیل شوند، اما با کاهش هزینه‌ها، شانس آن بالاتر خواهد رفت.

درک مشتریان از بازی‌های ابری
بازی کردن ابری مفهوم جدیدی نیست. شما احتمالاً در گذشته هم با Xbox Game Pass و PlayStation Now تجربه بازی کردن ابری را داشته‌اید. سرویس استریم بازی پلی استیشن معایب و مزایای مختلفی دارد، اما توانسته جایگاه خودش را در بازار گیمینگ به دست بیاورد.

این قضیه در مورد سرویس ابری Game Cloud ایکس باکس بهتر است. همانطور که آمارها نشان می‌دهد، افزایش ۱۸۰۰ درصدی زمان بازی با این سرویس خود نمایانگر محبوبیت آن نزد مصرف‌کنندگان است. ما هنوز نمی‌دانیم که کاربران چه درکی از فضای گیمینگ ابری دارند، اما مشخص است که آن‌ها بیشتر با سرویس‌های چند پلتفرمی بدون نیاز به کنسول و دسته بازی ارتباط برقرار می‌کنند.

گیمینگ ابری آماده تبدیل شدن به یک جریان اصلی است
گرچه هنوز هم بی‌اعتمادی نسبت به بازار بازی‌های ابری وجود دارد، اما مشخص است که بسیاری از شرکت‌ها برای تبدیل کردن آن به یک جریان اصلی تلاش می‌کنند.

صرف نظر از اینکه چه دستگاهی دارید، آیا از یک کنسول بازی یا دسته بازی برخوردار هستید یا نه، گزینه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند شما را به این دنیای جدید ببرد. زمان نشان خواهد داد که آیا این سبک بازی کردن می‌تواند به اوج برسد یا خیر. حداقل کمپانی‌های فعال در این حوزه چنین اعتقادی دارند.

شما چه نظری در مورد بازی‌های ابری دارید؟ آیا از این خدمات استفاده می‌کنید؟ اگر بله، چه سرویسی را ترجیح می‌دهید؟
https://mardomefarda.ir/vdcco4qs.2bqxp8laa2.html
منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما