تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۴
جالب است ۰
سفیر عربستان در عراق در جریان نشستی اعلام کرد که کشورش سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران و عراق و کشورهای همسایه عربی انجام خواهد داد.
عربستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران انجام خواهد داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از السیاسه، نشستی سه شنبه شب در مؤسسه عراقی سیاست خارجی با حضور سفرای ایران و عربستان در بغداد برگزار شد.
عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در بغداد، تأکید کرد: این نشست پیام مهمی حاوی این مضمون است که توافق اخیر میان عربستان و ایران تصادفی نبود بلکه توافق تهران و ریاض نتیجه بیش از ۳ سال مذاکرات بود. ما در برابر یک فرصت طلایی تکرار ناپذیر قرار داریم. منطقه از بحران‌ها و جنگ‌هایی که همه در آن بازنده بودند آسیب بسیار دیده است.
وی ادامه داد: عربستان با جدیت توافق خود با ایران را پیگیری می‌کند و این توافق برآمده از رویکرد پادشاه و ولیعهد عربستان است. مرحله آینده شاهد فعالیت‌های گسترده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی با ایران برای رقم زدن آینده بهتر خواهد بود.
الشمری تأکید کرد: عربستان در این توافق صرفا منافع خود را لحاظ نکرده بلکه منافع کشورهای عربی و اسلامی را در نظر گرفته است. دیپلماسی عربستان حامی گفتگو با کشورهای همسایه است.عربستان با جدیت در پی گشودن صفحه تازه در روابط با ایران است . کارگروه‌های مشخصی برای اجرای توافق با ایران در عرصه‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و در بخش جوانان و ورزش تشکیل شده است. این توافق فرصت طلایی برای ما در راستای رسیدن به صفر مشکلات است.
وی تصریح کرد: ما به گذر زمان برای اعتماد سازی میان دو کشور با گامهای اصولی و وزین نیاز داریم.
سفیر عربستان در بغداد گریزی هم به تحولات سودان زد و علت آنرا وجود بازیگرانی دانست که خواهان ثبات منطقه نیستند.
وی گفت که عربستان برای پاکسازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی تلاش می‌کند و باید همه گفتمان جنگ را کنار بگذارند به خصوص که بدخواهان در کمین نشسته تا منطقه را به آتش بکشند.
سفیر عربستان در بغداد بیان داشت که این کشور ۳ میلیارد دلار در راستای برنامه توسعه همسایگان خود به عراق اختصاص داده است و همه امکانات اقتصادی خود را در اختیار عراق قرار می‌دهد و به وزارت حمل و نقل عراق پیشنهاد کرده که برای پخته‌تر شدن طرح «مسیر توسعه» از تجربه کشورهای عربی استفاده کند.
وی تأکید کرد که عربستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران و عراق و کشورهای همسایه عربی انجام خواهد داد.
https://mardomefarda.ir/vdceww8z.jh8ozi9bbj.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین