کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران انجام خواهد داد

مهر , 1 تير 1402 ساعت 17:04

سفیر عربستان در عراق در جریان نشستی اعلام کرد که کشورش سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران و عراق و کشورهای همسایه عربی انجام خواهد داد.


به گزارش مردم فردا،به نقل از السیاسه، نشستی سه شنبه شب در مؤسسه عراقی سیاست خارجی با حضور سفرای ایران و عربستان در بغداد برگزار شد.
عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در بغداد، تأکید کرد: این نشست پیام مهمی حاوی این مضمون است که توافق اخیر میان عربستان و ایران تصادفی نبود بلکه توافق تهران و ریاض نتیجه بیش از ۳ سال مذاکرات بود. ما در برابر یک فرصت طلایی تکرار ناپذیر قرار داریم. منطقه از بحران‌ها و جنگ‌هایی که همه در آن بازنده بودند آسیب بسیار دیده است.
وی ادامه داد: عربستان با جدیت توافق خود با ایران را پیگیری می‌کند و این توافق برآمده از رویکرد پادشاه و ولیعهد عربستان است. مرحله آینده شاهد فعالیت‌های گسترده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی با ایران برای رقم زدن آینده بهتر خواهد بود.
الشمری تأکید کرد: عربستان در این توافق صرفا منافع خود را لحاظ نکرده بلکه منافع کشورهای عربی و اسلامی را در نظر گرفته است. دیپلماسی عربستان حامی گفتگو با کشورهای همسایه است.عربستان با جدیت در پی گشودن صفحه تازه در روابط با ایران است . کارگروه‌های مشخصی برای اجرای توافق با ایران در عرصه‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و در بخش جوانان و ورزش تشکیل شده است. این توافق فرصت طلایی برای ما در راستای رسیدن به صفر مشکلات است.
وی تصریح کرد: ما به گذر زمان برای اعتماد سازی میان دو کشور با گامهای اصولی و وزین نیاز داریم.
سفیر عربستان در بغداد گریزی هم به تحولات سودان زد و علت آنرا وجود بازیگرانی دانست که خواهان ثبات منطقه نیستند.
وی گفت که عربستان برای پاکسازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی تلاش می‌کند و باید همه گفتمان جنگ را کنار بگذارند به خصوص که بدخواهان در کمین نشسته تا منطقه را به آتش بکشند.
سفیر عربستان در بغداد بیان داشت که این کشور ۳ میلیارد دلار در راستای برنامه توسعه همسایگان خود به عراق اختصاص داده است و همه امکانات اقتصادی خود را در اختیار عراق قرار می‌دهد و به وزارت حمل و نقل عراق پیشنهاد کرده که برای پخته‌تر شدن طرح «مسیر توسعه» از تجربه کشورهای عربی استفاده کند.
وی تأکید کرد که عربستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در ایران و عراق و کشورهای همسایه عربی انجام خواهد داد.


کد مطلب: 19212

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/19212/عربستان-سرمایه-گذاری-های-بزرگی-ایران-انجام-خواهد

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir