تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۵
جالب است ۰
آلمان از استراتژی جدید امنیت ملی خود رونمایی کرد که در آن روسیه به عنوان "بزرگترین تهدید" برای صلح و امنیت در منطقه یورو آتلانتیک معرفی شده است.
استراتژی جدید امنیت ملی آلمان، روسیه را "بزرگترین تهدید" برای صلح و امنیت می‌داند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، در سند منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آلمان آمده است: روسیه امروز بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه یورو آتلانتیک برای آینده قابل پیش بینی است.
در این استراتژی آمده است که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین «نقطه عطفی در نظم صلح اروپا» است که مستقیماً امنیت آلمان و متحدانش در ناتو را تهدید می کند.
در این سند آمده است: "نه آلمان و نه ناتو به دنبال خصومت یا رویارویی با روسیه نیستند. با این حال، در این اتحاد، ما همیشه آماده و قادر به حفاظت از حاکمیت و آزادی خود و متحدانمان هستیم."
بر اساس استراتژی امنیت ملی جدید آلمان، برلین به ارائه هواپیما به ناتو برای بازدارندگی هسته‌ای در اروپا ادامه خواهد داد.
در این سند آمده است: «تا زمانی که تسلیحات هسته‌ای وجود دارد، ناتو و امنیت اروپا به بازدارندگی هسته‌ای معتبر نیاز دارند. آلمان به کمک به مالکیت مشترک تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد و به طور مداوم هواپیماهای لازم را برای این امر فراهم خواهد کرد».
براساس این سند، آلمان از حفظ کانال‌های ارتباطی بین ناتو و روسیه حمایت می کند.
در این سند آمده است: "دولت فدرال آلمان طرفدار کاهش خطرات و تضمین قابلیت پیش بینی، از جمله حفظ کانال های ارتباطی قابل اعتماد سیاسی و نظامی در روابط ناتو و روسیه است. اگر شرایطی برای این امر وجود داشته باشد، ما پذیرای اقدامات شفاف متقابل هستیم."
آلمان همچنین از ابزارهای عملی کنترل تسلیحات و اقدامات اعتمادساز در حوزه نظامی تحت نظارت OSCE حمایت می کند.
آلمان در گذشته اسناد سیاستگذاری در رابطه با امنیت داشته، اما ائتلاف سه جانبه اولاف شولتس صدراعظم این کشور در پیمان خود در نوامبر ۲۰۲۱  موافقت کرد که خواهان یک استراتژی جامع‌تر است.
این ایده پس از حمله روسیه به اوکراین که وضعیت بد ارتش آلمان، اتکای بیش از حد این کشور به روسیه برای انرژی و حفاظت ناکافی از زیرساخت‌های حیاتی مانند خطوط لوله گاز را آشکار کرد، فوریت جدیدی پیدا کرده است.
شولتس گفته آلمان پس از سال‌ها مقاومت در برابر درخواست‌های متحدان ناتو برای افزایش هزینه‌های دفاعی، از این پس بیش از دو درصد از تولید اقتصادی خود را برای حوزه دفاعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdccoxqs.2bqo08laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین