تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
سازمان هواشناسی از بارش‌ باران و تگرگ، رعد و برق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ همراه با گرد و خاک‌ و مواج بودن دریاها در نقاط مختلف کشور خبر داد.
بارش باران و تگرگ در ۲۳ استان
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز (پنجشنبه‌) در استان‌های آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، اردبیل‌، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم‌، زنجان، قزوین‌، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و از بعدازظهر در بخش‌هایی‌ از اصفهان، یزد، شمال کرمان، شمال فارس‌ و جنوب‌ شرق‌ سیستان و بلوچستان بارش‌ باران، رعدوبرق‌، در مناطق‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ گاهی‌ همراه با گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

این‌ شرایط‌ جمعه‌ در خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی، سمنان، سواحل‌ شرقی‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز شرقی‌ انتظار می‌رود.

در این‌ روز برای برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی‌، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ البرز غربی‌ نیز رشد ابر، رگبار و رعدوبرق‌ پراکنده و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.
شنبه‌ در نوار شمالی‌ کشور و استان‌های قم‌، مرکزی، اصفهان، شمال شرق‌ فارس‌، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه‌ در شمال غرب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز، سواحل‌ دریای خزر، بخش‌هایی‌ از مرکز و جنوب‌ شرق‌ک شور، به ویژه در ساعات‌ بعداز ظهر و اوایل‌ شب‌، رشد ابرهای همرفتی‌، رگبار و رعدوبرق‌ پراکنده و وزش‌ باد شدید موقتی‌ گاهی‌ همراه با گردوخاک‌ رخ‌ خواهد داد.

دوشنبه‌ نیز در ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی‌ از مرکز کشور افزایش‌ ابر و بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌، از امروز تا جمعه‌ در نوار شرقی‌ (به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌) و جنوب‌ غرب‌ کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید همراه با گردوخاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا انتظار می‌رود.

امروز در نیمه‌ شمالی‌ کشور کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ خواهد داد.

طی‌ ۲ روز آینده شرق‌ دریای عمان و از شنبه‌ تا دوشنبه‌ دریای عمان و شرق‌ تنگه‌ هرمز مواج‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، امروز دریای خزر مواج‌ خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdciv3az.t1avp2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما