تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
کاهش دما تا ۱۵ درجه در برخی شهرها
به گزارش مردم فردا،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا بارش باران در بخش‌هایی از اردبیل، کردستان، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم داشت و روز شنبه بارش در این مناطق بیشتر می‌شود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم، از امروز تا بعدازظهر فردا دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل ۷ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد، اما از بعدازظهر فردا تا یکشنبه ۲ آبان نفوذ هوای خنک در این مناطق داریم که دمای هوا را ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌دهد.

وی افزود: در دو روز آینده در شمال‌غرب کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه خواهیم داشت و روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده این کاهش دما در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا بارش باران گاهی وزش باد شدید در بخش‌هایی از اردبیل، کردستان، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود، اما روز شنبه بارش در این مناطق بیشتر می‌شود و خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی یکشنبه ۱ آبان در نوار شمالی کشور فعال است، گفت: روز دوشنبه نیز در سواحل غربی خزر بارش پراکنده داریم.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، غبارآلود و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (۱ مهر ۱۴۰۱) تا ۲۲ مهر ۸ دهم میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲.۳ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۶۶.۳ درصد در این مقطع زمانی کمتر از سال گذشته است.
https://mardomefarda.ir/vdcgzu9q.ak9w34prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین