تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
از زمانی که جنجال ایلان ماسک در مورد حساب‌های رباتی توییتر آغاز شده، خود توییتر نیز به دنبال آن بوده تا مشکل را به نحو مختلف حل کند. برای مثال توییتر بسیاری از مردم را وادار کرده است که تغییراتی در نحوه شناسایی حساب‌ها و نحوه شناسایی معتبر‌ترین آن‌ها به وجود آورده تا کاربران دیگر به راحتی متوجه حساب‌های با شماره تلفن تایید شده توییتر شوند. اکنون مهندس جین مانچون وانگ یک برچسب توییتر پیدا کرده است که روی حساب‌های کاربری دارای شماره تلفن تأیید شده علامت می‌گذارد.
حساب‌های با شماره تلفن تایید شده توییتر برچسب جدید خواهند گرفت
به گزارش مردم فردا، همچنین به یکی دیگر از ویژگی‌های آزمایشی اخیر توییتر اشاره کرد که تعداد بازدیدها را برای توییت‌ها نشان می‌دهد (برخی از کاربران قبلاً برای توییت‌های خود تحت عنوان «analytics» به آن دسترسی دارند). با این حال، او گفت که مشخص نیست که آیا این موضوع به اکانت خاص محدود می‌شود یا برای همه قابل مشاهده است.

جزئیات حساب‌های با شماره تلفن تایید شده توییتر
لینک کردن یک حساب به شماره همراه یکی از راه‌های تایید اصالت و هویت کاربران است و می‌توان از آن برای فیلتر کردن اینکه کدام توییت‌ها برجسته‌تر هستند یا عبور از سطوح مختلف فیلترهای کیفیت، استفاده کرد. توییتر همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا شماره تلفن یکسانی را با حداکثر ده حساب مختلف لینک کنند. تمام این‌ها در حالی است که توسعه دهندگان می‌توانند حساب‌های رباتیک و خودکار را برچسب گذاری کنند تا به مردم اطلاع دهند که کدام اکانت‌ها توسط ربات کنترل می‌شوند.

حساب‌های تأیید شده «تیک آبی» از قبل باید یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل تأیید شده پیوست شده باشند. زمانی که جک دورسی، مدیرعامل وقت آمریکا، درباره برنامه‌هایی برای اجازه تأیید هویت برای همه کاربرانصحبت کرد، گفته بود که مردم باید خودشان هویت‌شان را تأیید کنند. این موضوع می‌تواند شبیه نحوه استفاده سرویس‌هایی مانند Airbnb و Tinder از شماره همراه کاربر به عنوان بخشی از فرآیند تأیید حساب خود باشد.

با این حال، تشویق کاربران به لینک کردن شماره تلفن به حساب‌های خود و نمایش وضعیت آن در توییتر می‌تواند یک روی سکه باشد. روی دیگر سکه می‌تواند درباره امنیت داده‌ها باشد که خود به یک مشکل بزرگ تبدیل خواهد شد. حتما خاطرتان هست که در تاریخ 5 آگوست، شبکه اجتماعی توییتر جزئیات حادثه‌ای را اعلام کرد که طی آن مهاجمان 5.4 میلیون نام حساب مرتبط با شماره تلفن و آدرس ایمیل خاص را به سرقت بردند. ظاهرا خود این شرکت از نقص حریم خصوصی در به‌روزرسانی ژوئن 2021 مطمئن نبود و سرقت اطلاعات تا جولای که گزارش‌های رسانه‌ها منتشر شد، آشکار نشده بود.

هک سال 2020 را هم به یاد بیاورید که به مهاجمان اجازه داد از حساب‌های جک دورسی و جو بایدن درباره بیت کوین توییت کنند. گزارش دیگری توسط بلومبرگ منتشر شده که اشاره می‌کند برخی از پیمانکاران از ابزارهای توییتر برای جاسوسی از حساب‌های افراد مشهور استفاده کرده‌اند و اوایل این ماه، یک کارمند سابق پس از سوء استفاده از موقعیت خود برای «دسترسی به آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن و تاریخ تولد» به اتهام جاسوسی محکوم شد.

در ماه مه، توییتر با پرداخت 150 میلیون دلار غرامت به دلیل استفاده نادرست از شماره تلفن و آدرس ایمیل جمع‌آوری‌شده برای احراز هویت دو مرحله‌ای در هدف‌یابی تبلیغات خود موافقت کرد که نشان می‌دهد داده‌ها چقدر می‌توانند شکننده و غیر ایمن باشند.

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای، فشارهایی برای اطمینان از اینکه اطلاعات ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی از افراد واقعی یا حداقل شخصی در کشوری که آن‌ها ادعا می‌کنند دریافت می‌شود، وجود دارد.
 
https://mardomefarda.ir/vdchiknz.23nzvdftt2.html
منبع : مجله سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما