تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
گای ریچی از آن دسته کارگردان‌های سرشناسی است که آثار بسیار پرفروشی در کارنامه‌اش دارد. قاپ‌زنی، انبار و ۲ بشکه باروت و مجموعه فیلم‌های شرلوک هولمز از کارهای مطرح این گارگردان به حساب می‌آیند. خوشبختانه گی ریچی در کنار اینکه آثار پرفروشی می‌سازد، از آن دسته کارگردان پرکار است که سالی یکی دو فیلم مطرح روانه سالن‌های سینما می‌کند.
فیلم جنگی و هیجان انگیز «پیمان» با بازی جیک جیلنهال
به گزارش مردم فردا،در این زمینه می‌توان به فیلم پیمان (Guy Ritchie’s The Covenant) اشاره کرد. این فیلم به لحاظ داستان، تفاوت‌هایی با دیگر آثار گای ریچی دارد. از داستان که بگذریم، به هنرپیشه‌های سرشناس فیلم پیمان می‌رسیم. این شرایط باعث شده تا به‌راحتی از کنار فیلم پیمان گذر نکنیم. از آنجایی که مطمئن هستیم گای ریچی طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارد، اکران فیلم جدید این کارگردان مطرح را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان فیلم پیمان بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم پیمان از چه قرار است؟
فیلم پیمان به داستانی جالب درباره جنگ افغانستان می‌پردازد. هما‌ن‌گونه که می‌دانید آمریکا نقش مهمی در این نبرد داشت. به همین دلیل سربازان بسیاری از ینگه دنیا به افغانستان آمدند و نبردهای خونینی در این سرزمین شکل گرفت. از آنجایی که بیشتر سربازهای آمریکایی صحبت به زبان افغانی را بلد نبودند، مترجمینی افغان‌تبار در اختیار نیروهای آمریکایی قرار گرفتند. یکی از این مترجمین، برای نجات سربازی در نبرد جان‌فشانی می‌کند. سربازی که از وی صحبت می‌کنیم مجروح شده و بختی برای زندگی ندارد. به همین دلیل این مترجم، سرباز زخمی را کیلومترها از میدان نبرد دور می‌کند و جانش را نجات می‌گذرد. از اتفاقی که گفتیم مدتی می‌گذرد و مترجم به کمک سرباز نیاز پیدا می‌کند. اینجاست که این سرباز دوباره برای نجات مترجم راهی میدان نبرد می‌شود. در نتیجه اتفاق‌های هیجان‌انگیزی در این فیلم پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم پیمان
نقش سربازی که که این فیلم از وی صحبت شد را جیک جیلنهال بر عهده گرفته است. به این ترتیب می‌توان گفت گل سرسبد هنرپیشه‌های این فیلم، جیک جیلنهال است. در کنار این هنرپیشه ترازاول، چهره‌‌های سرشناس دیگری نیز حضور دارند. دار سلیم، نقش مترجم افغان را در فیلم پیمان ایفا می‌کند. آنتونی اِستار، امیلی بِکام و الکساندر لودویگ از دیگر هنرپیشه‌‌های فیلم پیمان به حساب می‌آیند. همان‌گونه که اشاره کردیم، سکان گارگردانی فیلم پیمان در دست‌های گای ریچی قرار دارد. با توجه به سابقه‌ای که از این کارگردان سرشناس داریم، می‌توان با خیال جمع، مطمئن شد که برای فیلم پیمان چیزی کم نگذاشته است. جالب است بدانید گای ریچی در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر را نیز بر عهده گرفته است.
در مجموع باید گفت اگر طرفدار فیلم‌های اکشن و نظامی هستید، تماشای فیلم پیمان را به برنامه آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای علاقه‌مندان گای ریچی نیز خالی از لطف نخواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdciqvaz.t1avq2bcct.html
منبع : فیلم مترجم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما