تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
مایکروسافت پیش‌تر حذف کورتانا از ویندوز را تکذیب کرده بود اما مدتی پس از معرفی ویندوز کوپایلوت، مرگ دستیار صوتی بداقبالش را اعلام کرد.
مایکروسافت، مرگ کورتانا را تأیید کرد
به گزارش مردم فردا،مایکروسافت امروز در یکی از اسناد پشتیبانی خود نوشت: «ما سرانجام دستیار مجازی کورتانا را حداقل از ویندوز حذف می‌کنیم. برنامه‌ی مستقل این دستیار صوتی که احتمالاً بسیاری افراد حتی نمی‌دانند روی کامپیوتر شخصی آن‌ها نصب شده است، از اواخر سال جاری دیگر پشتیبانی نخواهد شد.»

خبر حذف Cortana از ویندوز چند روز پس‌ از معرفی Windows Copilot منتشر شد. غول فناوری اهل ردموند اخیراً در پاسخ به احتمال جایگزینی ‌Copilot با کورتانا، این موضوع را به‌صراحت تکذیب و اعلام کرد دو برنامه‌ی مذکور، اهداف کاملاً متفاوتی دارند.


طبق اعلام مایکروسافت، کاربران همچنان می‌توانند به قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ دسترسی داشته باشند و از Windows Copilot استفاده کنند. علاوه‌براین Microsoft 365 Copilot، بینگ جدید و همچنین دسترسی صوتی ویندوز هم وجود دارند که همگی امکان لذت بردن از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند.

کورتانا اولین‌ بار سال ۲۰۱۴ به‌عنوان دستیار مجازی برای ویندوزفون ۸٫۱ معرفی و به رقیبی برای سیری اپل تبدیل شد. این ابزار سال ۲۰۱۵ با ویندوز ۱۰ دردسترس کاربران دسکتاپ قرار گرفت و پس‌ از آن به‌نظر می‌رسید مایکروسافت کورتانا را همه‌جا ارائه می‌دهد. این دستیار حتی به مجموعه‌ی آفیس نیز اضافه شد و برخی بلندگوهای هوشمند مثل Harman Kardon Invoke و ترموستات Johnson Controls Glas از دستیار هوشمند ردموندی‌ها استفاده کردند.

همان‌طور که XDA اشاره می‌کند، مایکروسافت بلافاصله پس‌ از اینکه متوجه شد کورتانا توان رقابت با آمازون الکسا را ندارد، از این حوزه عقب‌نشینی کرد و این دستیار صوتی از ویندوز حذف و به برنامه‌ای مستقل تبدیل شد. کورتانا طی چند سال اخیر نیز فقط به‌عنوان یکی از برنامه‌های اضافه در ویندوز ۱۱ نیز حضور داشت و هیچ خبری از قابلیت‌های جدید دردسترس نیست.
اکنون عصر بینگ جدید و Copilot است و مایکروسافت تلاش می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود، تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد. طبق اعلام این شرکت، کورتانا همچنان در نسخه موبایلی تیمز، اوت‌لوک، تیمز روم و تیمز دیسپلی باقی خواهد ماند.
https://mardomefarda.ir/vdciyvaz.t1avw2bcct.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما