تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
پیش‌بینی وضعیت جوی در آستانه تعطیلات نیمه خرداد
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه (۱۲ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه‌شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و روز شنبه (۱۳ خرداد) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: همین شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و۱۵ خرداد) در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در مرکزی و همدان همچنین در بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. 


به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۶ خرداد) ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.  

وی افزود: طی پنج روز در شرق کشور به‌ویژه در منطقه (زابل) و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. ضیاییان گفت تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ و روز  یکشنبه (۱۴ خرداد) صاف و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۷ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

سازمان هواشناسی نیز در جدول پیش‌بینی پنج روز آینده هوای کشور اعلام کرده است که امروز (جمعه) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و روز شنبه (فردا) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در مرکزی و همدان و در بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

روز سه‌شنبه ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد.

طی پنج روز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات به سبب وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز با توجه به عبور ریزموج‌هایی از تراز میانی جو، به تناوب در برخی نقاط شمالی استان به ویژه ارتفاعات بارش پراکنده و رگباری با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، امروز هوای تهران صاف گاهی با وزش باد و در اواخر وقت نیمه‌ابری پیش‌بینی شده است، فردا آسمان تهران آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ خواهد بود.
 
https://mardomefarda.ir/vdcenv8z.jh8vxi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما