تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
جالب است ۰
یک قاضی آمریکایی خبر داد که در ماه مارس سال آینده به اتهامات کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور رسیدگی می‌شود.
ترامپ در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی بار دیگر محاکمه می‌شود
به گزارش مردم فردا،در بحبوحه تلاش های ترامپ برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات 2024 ریاست جمهوری، یک قاضی آمریکایی خبر داد که در 25 مارس سال 2024 (6 فروردین 1403) به اتهامات کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در دادگاهی در نیویورک رسیدگی می شود.

انتظار می رود ترامپ که متهم به پرداخت حق السکوت 130 هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی از محل بودجه کمپین انتخاباتی سال 2016 است، در بهار سال آینده در کنار سایر رقبایش در رقابت های کسب نامزدی جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 شرکت کند.

بر این اساس، قاضی خوان مرکان در دادگاه منهتن در حالی تاریخ دقیق رسیدگی به اتهامات ترامپ را اعلام کرد که به نظر می رسد وی پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات بعدی و نخستین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که در معرض اتهامات کیفری قرار گرفته است.  
در این جلسه قاضی مرکان به ترامپ درباره محدودیت های موجود برای او به منظور صحبت آشکارا درباره این پرونده توصیه هایی کرد. اما ترامپ اظهار کرد که براساس حکم مورخ 8 مه، وی از افشای مدارک و اطلاعات خاص به هر طرف سومی از جمله رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره این پرونده منع شده است و تاد بلانچ وکیل وی اظهار کرد با این کار اصل آزادی بیان موکلش از بین می رود و ترامپ به شدت نگران این موضوع است.

در همین حال قاضی مرکان گفت که این امر به معنای محدودکردن فعالیت های تبلیغاتی ترامپ نیست و وی می تواند آزادانه هر گونه اتهامی علیه خود را رد و از خود دفاع کند. در عین حال هشدار داد که اگر ترامپ این محدودیت ها را نقض کند، توهین به دادگاه تلقی می شود.

دادستان ها و بازپرسان پرونده نیز بر این باورند با توجه به سابقه ترامپ در حمله به رسانه های اجتماعی و خطر آزار و اذیت شاهدان پرونده، صدور این حکم ضروری بوده است.        

دونالد ترامپ در دادگاه 4 آوریل در منهتن تمام 34 اتهام مطرح‌شده علیه خود، از جمله جعل پرونده‌های تجاری، توطئه‌چینی و پرداخت رشوه به این زن را رد کرد و مدعی شد که بیگناه است. وی خواستار تبرئه از تمام اتهامات خود شد.

براین اساس با وجود آنکه ترامپ به پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده و در جمع هوادارانش اعلام کرده که در معرض اتهامات کیفری قرار گرفته، اما میزان اهدای کمک‌های مالی به کمپین انتخاباتی اش، به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

این در حالی است که متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

در پی اعلام تاریخ دقیق دادگاه ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود نوشت: آنها تاریخ 25 مارس را برای محاکمه به ما تحمیل کردند، درست در میانه فصل اول انتخابات. این کار «دخالت انتخاباتی» است.
https://mardomefarda.ir/vdcc1eqs.2bq4p8laa2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین