تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
جالب است ۰
یک منبع امنیتی از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در نوار مرزی عراق و سوریه از سوی نیروهای حشد شعبی خبر داد.
تدابیر امنیتی بی‌سابقه در نوار مرزی عراق و سوریه
به گزارش مردم فردا،به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در فرماندهی نیروهای حشد شعبی در استان الانبار اعلام کرد که این نیروها تدابیر امنیتی شدیدی در نوار مرزی میان عراق و سوریه در غرب این استان اتخاذ کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: نیروهای حشد شعبی این تدابیر امنیتی بی سابقه را در مناطق بیابانی به سمت نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار اتخاذ کرده‌اند چرا که اطلاعاتی در خصوص نقشه گروهک‌های تروریست برای اجرای عملیات تروریستی از طریق نفوذ به بخش غربی استان الانبار از خاک سوریه به دست ما رسیده است.

این منبع امنیتی تاکید کرد: نیروهای حشد شعبی در یک عملیات پیش دستانه در بخش‌هایی از صحرای غربی الانبار، موفق شدند تعدادی سلاح و مواد منفجره کشف کرده و تونل‌های سری تروریست‌ها را در این منطقه نابود کنند.
وی همچنین تصریح کرد: نیروهای حشد شعبی ایست‌های بازرسی ثابت و متحرک را در نزدیکی مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به مناطق بیابانی نوار مرزی مشترک با سوریه ایجاد کرده و تعداد نیروهای خود را برای مقابله با نقشه‌های عناصر تروریست در این مناطق افزایش داده‌اند.

فالح الفیاض رئیس سازمان «حشد شعبی» عراق روز گذشته اعلام کرد: داعش بستر اجتماعی خود را از دست داده است و شمار نیروهای آن به ۷۰۰ نفر رسیده که به منزله فروپاشی این گروه تروریستی است. همه این دستاوردها علیه داعش به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان حشد شعبی به دست آمده است.

وی تاکید کرد: حشد شعبی یک نیروی نظامی مهم و ضروری در حفظ امنیت و ثبات نینوا و تمامی استان‌های عراق است و همچنین توانایی آن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و خدماتی ثابت شده است. حشد شعبی جایگزین ارتش و نهادهای امنیتی نیست و علاوه بر مبارزه با داعش، به اهرم فشار علیه تفکر و ایده فرقه گرایی تبدیل شده است.
https://mardomefarda.ir/vdccxpqs.2bq4o8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین