تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
رئیس جمهوری اوکراین که برای شرکت در اجلاس گروه ۷ امروز (شنبه) و ساعتی پیش وارد شهر هیروشیما در ژاپن شد، در حاشیه این اجلاس ۳ روزه دیداری دوجانبه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواهد داشت.
زلنسکی در ژاپن با بایدن ملاقات می کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از کیودو، ولودیمر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته عربستان سعودی را پس از شرکت در اجلاس اتحادیه عرب ترک کرد و امروز وارد هیروشیما شد تا در اجلاس سران گروه ۷ شرکت کند. یکی از اهداف این اجلاس تحت فشار گذاشتن بیشتر روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین خواهد بود.

براساس اطلاعات آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، قرار است در حاشیه اجلاس گروه ۷ زلنسکی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز دیداری دوجانبه داشته باشد.


اولکسی دانیلوف دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین نیز در تلویزیون دولتی حضور ولودیمیر زلنسکی در اجلاس ۳ روزه گروه ۷ را تائید کرد و افزود حضور رئیس جمهوری اوکراین در این گردهمایی ضروری است تا از منافع ملی خود شخصا دفاع کنیم.

این نخستین سفر زلنسکی به آسیا پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته است. وی اخیرا به ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس برای گفت و گو با رهبران این کشورها سفر کرده و خواستار کمک های بیشتر در جهت حمایت از این کشور جنگ زده برای مقابله با حمله های روسیه شده است.

پیش از این قرار بود زلنسکی به شکل مجازی در این اجلاس شرکت کند اما به نظر می رسد برنامه وی با حضور فیزیکی در این اجلاس تغییر کرده است. همزمان با سفر فومیو کیشیدا به کی‌یف در تاریخ ۲۱ ماه می، رییس جمهوری و نخست وزیر اوکراین وعده داده بودند که به طور مجازی در نشست سه روزه رهبران هفت کشور صنعتی در هیروشیما شرکت کنند.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید نیز بدون تائید سفر زلنسکی به هیروشیما در جمع خبرنگاران گفت : « برای رهبران کشورهای گروه ۷ مهم است تا مستقیما درباره شرایط اوکراین مطلع شوند.

رهبران کشورهای انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا اکنون در شهر غربی ژاپن، هیروشیما، که در سال ۱۹۴۵ توسط آمریکا بمباران اتمی شد حضور دارند تا نگرانی های خود درباره امکان استفاده روسیه از سلاح های اتمی در جنگ با اوکراین را به بحث و گفت و گو بگذارند. برخی کشورها از جمله برزیل و هند نیز که از طرفداری اوکراین سرباز زدند نیز به عنوان مهمان در این اجلاس ۳ روزه به دعوت ژاپن که میزبان است حضور دارند.
https://mardomefarda.ir/vdccipqs.2bq4m8laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین