تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه، قیمت طلا و سکه با روند کاهشی به کانال‌های پایین‌تر ورود کرد. روز پنجشنبه انس جهانی طلا هم کاهش قابل توجهی داشت. باید دید با بازگشایی بازارها در روز شنبه این موضوع چه تاثیری بر بازار داخلی طلا می‌گذارد.
پیش بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه
به گزارش مردم فردا،قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر همگرایی بالایی با دلار نشان داد. این بازار در هفته آخر اردیبهشت با کاهش قابل توجه انس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفت و از افت قیمت دلار نیز تبعیت کرد.

گفتنی است که در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۵۷ دلار معامله می‌شود و افت قابل توجهی داشته است.


 در آخرین هفته اردیبهشت علاوه بر دلار، قیمت طلا و سکه بازدهی منفی داشت. از منظر تحلیلگران اقتصادی آنچه باعث افت دمای بازارهای مالی شد، مانورهای سیاسی و اتفاقات خارج از این بازار بود.

از سوی دیگر دومین مرحله پیش‌فروش خودرو نیز مصادف شد با آخرین هفته اردیبهشت و بسیاری از متقاضیان خودرو برای تامین وجوه پیش‌ثبت‌نام اقدام به فروش طلا، سکه و دلار کردند. این عوامل در کنار اخبار مساعد سیاسی نظیر احتمال سفر سلطان عمان به ایران باعث کاهش قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه شد.
 
هفته ناامیدی برای افزایشی‌های طلا
هفته آخر اردیبهشت را که هنوز دو روز کاری از آن باقی مانده است، می‌توان هفته‌ ناامیدکننده‌ای برای افزایشی‌های بازار دانست. قیمت سکه با بازدهی منفی ۶.۲۳ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در بازدهی بازارها بود. در مرتبه بعد طلا با بازدهی منفی ۴.۸۹ درصدی قرار گرفت.

علاوه بر کاهش قیمت طلای جهانی و دلار، معامله‌گران بازار طلا به جهت ریزش‌های مکرر قیمت در این بازار طی هفته‌های اخیر، ترجیح می‌دهند از رکب بازارساز در امان بمانند و دست به معامله نزنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و برجامی نیز رخ نداده است.
 
تحلیلگران اقتصادی می‌گویند اگر خبرهای مثبت در حوزه برجام رخ دهد، می‌توان به آینده کاهشی دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه امید داشت. اگر توافق برجامی شکل گیرد، می‌توانیم دلار را در کانال ۴۰ تا ۳۰ هزار تومانی و قیمت سکه را در کانال زیر ۳۰ میلیون تومان ببینیم.

از بازار چه خبر؟
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت قیمت طلا و سکه از کاهش قیمت انس‌ جهانی طلا تبعیت کرد و سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افزایش محدودی داشت.

روز پنجشنبه سکه امامی ۸۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار در این روز به کانال ۲۶ میلیون تومانی سقوط کرد و کاهش ۳۰۴ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومانی معامله شد.

روز پنجشنبه نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان ارزان و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

روز پنجشنبه همچنین سکه گرمی کمترین مقدار کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با کاهش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا همچنان کاهشی است
روز پنجشنبه هر مثقال طلا ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله شد.

در این روز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۶۶ هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه روند قیمت حباب سکه به غیر از سکه بهار در تمام قطعات افزایش داشت. در این روز حباب سکه امامی ۳۵۱ هزار تومان رشد داشت و این قطعه بیشترین مقدار افزایش حباب را داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcepn8z.jh8vni9bbj.html
منبع : تجارت نیوز
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین