تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
جالب است ۰
روزنامه حریت گزارش داد که رای دهندگان ترکیه‌ای که امروز یکشنبه در انتخابات سراسری ترکیه شرکت کرده‌اند از به همراه داشتن تلفن همراه و دوربین در مراکز اخذ رای و صندوق‌های رای ‌گیری منع شده‌اند.
ممنوعیت‌های انتخاباتی ترکیه
به گزارش مردم فردا،به رای‌دهندگان توضیح داده شده که ورود به مراکز رای‌گیری با وسایل عکاسی یا ارتباطی مانند تلفن همراه و دوربین عکاسی و فیلمبرداری ممنوع است و نقض این ممنوعیت مستلزم جریمه مالی است و اگر این وسایل نزد رأی‌دهنده باشد، پس از پایان مراحل رأی‌گیری در آخر روز آزاد و بازیابی می‌شوند.»

هم‌چنین رای‌دهنده نمی‌تواند در پاکت چیزی جز برگه‌های رای‌دهی بگذارد، در غیر این صورت رای او باطل می‌شود و پس از اینکه برگه‌ها در اختیار رای‌دهنده قرار گرفت، نمی‌توان به اشتباه یا به هر دلیل دیگر کارت رای جدیدی به او داد. اوراق رای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در یک پاکت قرار می‌گیرد.


این روزنامه افزود: هیچ کس جز خود رای دهنده نمی‌تواند وارد اتاق رای گیری شود. هیچ کس در حین رای گیری فرد دیگری را کمک نمی‌کند. رای دهنده به طور مستقل رای می‌دهد. اگر رای دهنده‌ای بیسواد، سوالی داشته باشد، رئیس شعبه رای گیری به علائم روی برگه رای اینکه متعلق به کدام حزب سیاسی یا نامزد مستقل است، اشاره می‌کند.

همچنین شبکه تی آر تی گزارش داد،‌ در چارچوب ممنوعیت‌های انتخاباتی، فروش مشروبات الکلی از ساعت ۶ الی ۲۴ امروز و سرو مشروبات الکلی در اماکن عمومی ممنوع است. اماکن تفریحی نیز در طول دوره رای‌گیری بسته خواهد بود.

از سوی دیگر، امروز بعد از ساعت ۱۸ می‌توان مراسم عروسی را با رعایت ممنوعیت‌های انتخاباتی و قوانین مشخص شده برگزار کرد.

در همین حال شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر محدودیت‌های دسترسی برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند.

پخش اخبار مربوط به نتایج انتخابات توسط رسانه‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ مجاز خواهد بود؛ اما در صورت لزوم ممکن است شورای عالی انتخابات تصمیم بگیرد رسانه‌ها نتایج اولیه را قبل از ساعت ۲۱:۰۰ منتشر کنند.

بر این اساس، شورای عالی انتخابات نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری را تا ساعت ۲۳:۵۹ اعلام خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcaeyn6.49nam15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین