تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲
جالب است ۰
رئیس جامعه اورولوژی ایران گفت: «ابتلا به سرطان مثانه در مردان به دلیل مصرف سیگار۵/۲برابر بیشتر است اما این نوع سرطان در میان زنان به دلیل گرایش به استفاده از قلیان شیوع فراوان دارد». عباس بصیری افزود: «استعمال سیگار و قلیان در زنان مانند مردان در کشور بسیار زیاد شده است که خطر ابتلا به سرطان مثانه را دو برابر می‌کند».
رابطه استفاده از دخانیات با افزایش سرطان مثانه
به گزارش مردم فردا،تغییر الگوهای رفتاری در مردم باعث افزایش ابتلا به انواع سرطان شده است، اظهار کرد: «به دلیل تغذیه نامناسب و وجود پایین منیزیم و کلسیم زیاد در آب‌های شرب مصرفی در برخی از مناطق کشور، ابتلا به سرطان کلیه رو به افزایش است و از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ایرانی، ۶/۶نفر سابقه ابتلا به سنگ کلیه دارند».
بصیری ادامه داد: «استان سیستان و بلوچستان به دلیل ژنتیک، تغذیه نامناسب و شرایط اقلیمی آب و هوا دارای بیشترین جمعیت ابتلا به سنگ کلیه و استان گرگان هم  دارای کمترین موارد ابتلا به این بیماری است البته محتویات آب مصرفی برخی مناطق به دلیل پایین بودن منیزیم و بالا بودن کلسیم به ایجاد سنگ کلیه منجر می‌شود که در این زمینه طرح‌هایی را به مسئولان پیشنهاد کردیم تا تغییراتی را در ترکیب آن ایجاد کنند».
به گفته رئیس جامعه اورولوژی ایران، ابتلا به سرطان علاوه بر این‌که بار مالی زیادی را به بیمار تحمیل می‌کند، به ایجاد فشار روانی منجر می‌شود؛ بنابراین به عموم مردم توصیه می‌شود از مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان پرهیز کنند و تغذیه مناسبی داشته باشند.
https://mardomefarda.ir/vdcbafb8.rhbw0piuur.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما