تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
جالب است ۰
طبق قانون جدید نیوزلند، افراد ۱۴ ساله و کمتر هرگز نمی‌توانند به طور قانونی تنباکو بخرند.
نیوزیلند سیگار کشیدن را برای نسل بعدی ممنوع کرد
به گزارش مردم فردا،نیوزلند اعلام کرده است که سیگار کشیدن را برای نسل بعدی غیرقانونی خواهد کرد. طبق این دستور، افراد ۱۴ ساله و کمتر از امروز هرگز به طور قانونی قادر به خرید تنباکو نخواهند بود.

دکتر عایشه ورال، معاون وزیر بهداشت نیوزلند، امروز (پنجشنبه) گفت که طبق قانون جدید، سن قانونی سیگار کشیدن هر سال افزایش می‌یابد تا نسلی بدون سیگار از نیوزلندی‌ها ایجاد شود. او این تصمیم را یک اتفاق تاریخی برای سلامت نیوزلندی‌ها عنوان کرد.

ورال گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که جوانان هرگز سیگار کشیدن را شروع نمی‌کنند، بنابراین فروش یا عرضه محصولات تنباکو را جرم تلقی می‌کنیم.»

دولت نیوزلند علت این تصمیم را از دسترس خارج کردن دخانیات اعلام کرد و گفت در تلاش است طی ۴ سال آینده به هدف خود که ایجاد کشوری عاری از سیگار باشد، برسد. اقدامات دیگر دولت عبارتند از کاهش مقدار قانونی نیکوتین در محصولات تنباکو، تعطیلی مغازه‌هایی که در آن‌ها سیگار به فروش می‌رسد و افزایش بودجه برای خدمات ترک اعتیاد.

این سیاست‌ها مورد استقبال کارشناسان بهداشت عمومی قرار گرفت. دکتر ناتالی واکر، مدیر مرکز تحقیقات اعتیاد در دانشگاه اوکلند، گفت: «نیوزیلند بار دیگر در جهان پیشتاز است. این بار با طرح اجرای پیشرفته بدون سیگار در سال ۲۰۲۵. این طرح تغییر دهنده بازی است.»

با این حال، این طرح مورد انتقاد برخی از احزاب قرار گرفته است. حزب قانون استدلال کرده است که کاهش نیکوتین در محصولات بیشترین ضربه را به افراد کم‌درآمد وارد می‌کند، زیرا برای دسترسی به همان دوز باید سیگار بیشتری بخرند و سیگار بیشتری بکشند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.tdyiw6d0vgiaw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما