تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
بورس تهران یک هفته مثبت دیگر را هم پشت سر گذاشت اما نسبت به هفته های گذشته، سرعت رشد بازار کم شده است.
سرعت رشد بورس کم شد
به گزارش مردم فردا،بازار سهام در این هفته هم وضعیت خوبی داشت و شاخص های آن رشد کردند. بورس طی این هفته تنها 3 روز معاملاتی داشت اما در همین 3 روز هم بازار رشد کرد.

شاخص کل بورس در این سه روز معاملاتی 41 هزار واحد معادل 1.77 درصد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز بیش از 25000 واحد معادل 3.38 درصد رشد کرد. شاخص فرابورس هم 535 واحد معادل 1.83 درصد رشد داشت.


با توجه به وضعیت شاخص ها می توان متوجه شد که همچنان نمادهای کوچک بازار مورد توجه قرار دارند و نمادهای بزرگ و شاخص ساز در حال درجا زدن یا اصلاح هستند.

حفظ ارزش معاملات بالای 14 همت
ارزش معاملات در این هفته هم بالا باقی ماند. مدتی است که ارزش معاملات به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده و در حال ثبت اعداد بسیار خوبی است.

در این هفته کمترین ارزش معاملات مربوط به روز دوشنبه (اولین روز معاملاتی) بود که حدود 14100 میلیارد تومان معامله در یک روز انجام شد.
 
روز سه شنبه 18600 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد که این بزرگ ترین رقم معاملات خرد از ابتدای سال 1401 محسوب می شود. در روز چهارشنبه هم 16500 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد.

تزریق پول ادامه دارد
سهامداران حقیقی با وجود کم شدن سرعت رشد بورس همچنان به این بازار امیدوار هستند. این را می توان از روند ورود و خروج پول متوجه شد.

طی این هفته و در سه روز معاملاتی، سرمایه گذاران حقیقی پول جدید وارد بازار کردند که رقم ورود پول هم قابل توجه بود. در روز دوشنبه 550 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد.

سه شنبه رقم ورود پول افزایش یافت و به 950 میلیارد تومان رسید. در نهایت در روز چهارشنبه هم 710 میلیارد تومان پول وارد بازار شد. با این حساب رقم ورود پول به بازار در این هفته بیش از 2200 میلیارد تومان بود.

آخرین بار که حقیقی ها پول از بازار خارج کردند 10 روز معاملاتی قبل بود و از آن پس تا کنون، همواره پول جدید وارد بازار شده است.

خریداران عقب نشینی نمی کنند
شاخص قدرت خریداران حقیقی از آخرین هفته اسفند 1401 تا کنون تنها در یک روز کمتر از عدد یک بوده است. فقط در روز 6 فروردین بود که این شاخص رقم کمتر از یک را ثبت کرد و از آن پس تا کنون، همواره قدرت خریداران حقیقی بیشتر از قدرت فروشندگان حقیقی بوده است.

دوشنبه این هفته شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد 1.28 را ثبت کرد. در روز سه شنبه این شاخص به عدد 1.30 و در روز چهارشنبه به عدد 1.31 رسید.

 
 
این نشان می دهد همچنان خریداران حقیقی کنترل بازار را در اختیار دارند و میانگین خرید حقیقی ها بیشتر از میانگین فروش آن ها است.
https://mardomefarda.ir/vdchkznz.23n6kdftt2.html
منبع : اقتصاد نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین