تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
جالب است ۰
برغم اعلام پایبندی دو طرف درگیری در سودان، صدای شلیک های پراکنده در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان به گوش می رسد.
از سرگیری درگیری ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه الجزیره، جنگنده های ارتش سودان از به طور گسترده در مناطق شمالی پایتخت درحال پرواز هستند و سامانه های ضد هوایی نیروهای پشتیبانی سریع درحال مقابله با آن ها هستند.

یک منبع آگاه در ارتش سودان نیز در گفت و گو با الجزیره اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» و «ام درمان» برای انتقال عملیات خود به شرق نیل تلاش می کند.


عملیات خروج اتباع خارجی از سودان نیز ادامه دارد و وزارت دفاع چین نیز صبح پنجشنبه اعلام کرد که چند کشتی را برای خارج کردن اتباع این کشور از سودان به آفریقا اعزام کرده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی، چهارم اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل) بار دیگر از طرفین درگیری ها در سودان خواست، فوری درگیری ها را متوقف کنند و اعلام کرد سازمان ملل به هماهنگی نزدیک با شرکا برای کاهش تنش ها و برقراری آتش بس پایدار در سودان ادامه خواهد داد.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۵۹ نفر در درگیری های سودان کشته شدند، البته عددی واقعی کشته شدگان بسیار بیشتر است.

این سازمان اعلام کرد که پس از تسلط یکی از طرف های درگیری بر یکی از آزمایشگاه ها، خطر بیولوژیک بزرگ، این کشور را تهدید خواهد کرد. این آزمایشگاه حاوی نمونه های آزمایشگاهی است که باعث بیماری سرخک، وبا و فلج اطفال می شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjavev.uqeotzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین