تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱
جالب است ۰
منابع خبری از آغاز گفت‌وگوهای نخست‌وزیر مکلف عراق با کُردهای عراقی درباره تشکیل دولت و دیدار وی در ایستگاه نخست با رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر دادند.
آغاز گفت‌وگوهای السودانی با کُردها درباره تشکیل دولت جدید عراق
به گزارش مردم فردا،به نقل از المعلومه، دفتر بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر مکلف این کشور با وی در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، طالبانی و السودانی در جریان این دیدار گفت‌وگوی مثبتی را درباره برنامه دولت السودانی و استراتژی آن انجام دادند. بافل طالبانی در جریان این دیدار بار دیگر مکلف شدن السودانی به تشکیل دولت را به وی تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

طالبانی گفت: امیدوارم دولت با دیدی نو به سمت حکمرانی خوب حرکت کند و اشتباهات و تجربیات گذشته را تکرار نکند؛ چراکه در غیر این صورت مشکلات سیاسی را با حکومتداری درهم می‌آمیزد و درگیری گریبانگیر شهروندان خواهد شد.

وی افزود: تشکیل دولت در این برهه حساس مسئولیت بزرگی است و همه ما حامی تلاش‌های ملی در این راستا خواهیم بود.

در مقابل السودانی نیز از طالبانی به دلیل تلاش‌هایش در راستای به سرانجام رسیدن روند تشکیل دولت جدید عراق تشکر و قدردانی کرد.

وی در این باره گفت: امروز با یک برادر، یک دوست و یکی از شرکت‌کنندگان کلیدی در دولت جدید دیدار کردم، بافل طالبانی و اتحادیه میهنی کردستان شریک صادقانه ما هستند و ما با هم در جهت ساختن آینده‌ای شکوفاتر گام خواهیم برداشت.

پس از یک سال بحران سیاسی پیچیده در عراق در نهایت در جلسه پنج شنبه پارلمان این کشور بعد از آنکه عبداللطیف رشید توانست آراء نمایندگان را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق کسب کند، وی محمد شیاع السودانی را مامور به تشکیل کابینه عراق کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcjyiev.uqetvzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین