تاریخ انتشار :جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
به نظر می‌آید انقلاب جدیدی در دنیای ایربادها و هدفون ها در حال وقوع است. در همین رابطه شرکتی به نام xMEMS Labs اعلام کرده که اولین بلندگوی حالت جامد جهان را ساخته که سیم‌پیچ و آهنربا استفاده نمی‌کند.
انقلاب در دنیای ایربادها؛ اولین بلندگوی حالت جامد جهان معرفی شد
به گزارش مردم فردا، جزئیات بیشتر درباره فناوری حالت جامد که می‌تواند دنیای اسپیکرها تحت تاثیر قرار دهد را در ادامه این مطلب بخوانید.

بیشتر ما اسپیکرها را با سیم‌پیچ‌ و آهنربا می شناسیم. اما فناوری‌های حالت جامد حوزه ذخیره‌سازی اطلاعات در کامپیوترها و تولید میکروفن‌ها را متحول کرده اکنون شرایط را تغییر دهد.
جزئیات بیشتر درباره اولین بلندگوی حالت جامد جهان
شرکت  xMEMS Labs یک بلندگوی حالت جامد معرفی کرده که از فناوری پیزوالکتریک بهره می‌برد. با استفاه از این فناوری تکانه‌های الکتریکی به جریان‌های مکانیکی تبدیل می‌شود. این فناوری سال‌ها پیش صنعت چاپ را تحت تاثیر قرار داد و اکنون نوبت به صنعت اسپیکرها رسیده است.

xMEMS می‌گوید کوچک‌ترین بلندگوی حالت جامد در دنیا را ساخته است. این شرکت به‌جای سیم‌پیچ و آهنربا از فناوری پیزو به‌عنوان عملگر بلندگو استفاده کرده و به‌جای صفحات کاغذی یا پلاستیکی نیز از سیلیکون استفاده شده است.
در ساخت ایربادها می‌توان از بلندگوی حالت جامد استفاده کرد ابعاد این اسپیکرها حدود 40 درصد کوچک تر از درایوهای معمولی بوده و وزن آنها نیز 90 درصد سبک تر است و بدون قطعات متحرک بوده و دوام بسیار بالایی دارد.

این بلندگوهای از صدای باکیفیت (Hi-Res) پشتیبانی کرده و محتوای صوتی را با کیفیت فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که اولین محصولات مجهز به این فناوری تا پایان سال 2023 با قیمتی کمتر از 200 دلار عرضه شوند تا شاهد کاهش شدید قیمت تمام شده ایربادها باشیم.
https://mardomefarda.ir/vdccsxqs.2bq418laa2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما