تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۹
جالب است ۰
وزارت اقتصاد آلمان قصد دارد که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای بر مبادلات بازرگانی با شرکت‌های چینی وضع کند.
آلمان محدودیت‌های سختگیرانه بر مبادلات با چین وضع می‌کند
به گزارش مردم فردا،بر اساس سند محرمانه «رهنمودهای داخلی درباره چین» که توسط وزارت اقتصاد آلمان تدوین شده و روز پنجشنبه به رویت خبرگزاری رویترز رسید، آندسته از شرکت‌های آلمانی که با چین معامله می‌کنند باید جزئیات مبادلات خود را با دولت آلمان به اشتراک بگذارند.

این سند شامل ۱۰۴ صفحه است و احتمالا در سند راهبرد آلمان در قبال چین که قرار است سال آینده میلادی منتشر شود، گنجانده خواهد شد.

در این سند آمده است که برلین باید سرمایه‌گذاری‌های آلمانی در شرکت‌های چینی را تحت رصد دقیق قرار دهد، خصوصا اگر این شرکت‌ها در بخش‌های امنیتی فعال باشند یا مظنون به مشارکت در نقض حقوق بشر باشند.

این سند حاکی است: اهمیت چین بعنوان بازار صادراتی برای بسیاری از بخش‌های صنعتی آلمان و برخی وابستگی‌ها به آن کشور باعث آسیب‌پذیری آلمان در قبال باج‌خواهی می‌شود و ظرفیت سیاسی آلمان در قبال چین را محدود می‌کند.

سند وزارت اقتصاد آلمان تاکید می‌کند که شرکت‌های این کشور باید از کمک‌های بیشتری برخوردار شوند تا بتوانند در مبادلات بازرگانی خود تنوع ایجاد کنند.

این وزارتخانه توسعه چین را مشکل‌ساز خوانده و مدعی است که چین ممکن است در سال ۲۰۲۷ به تایوان حمله کند.

وزارت اقتصاد آلمان تحت رهبری رابرت هابک از حزب سبز قرار دارد و سند مذکور هنوز به تایید دولت ائتلافی اولاف شولتز صداعظم این کشور نرسیده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbgwb8.rhba9piuur.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین