تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
اطلاعاتی که امروز از سوی Ming-Chi Kuo، یکی از کارشناسان بنام محصولات اپل منتشر شد نشان می‌دهد که اپل بالاخره قصد دارد برای نخستین بار از لنزهای پریسکوپی در گوشی‌های آیفون 15 استفاده کند و به این ترتیب بزرگ‌نمایی اپتیکی بهتری را به این محصولات بیاورد. متاسفانه این گزارش نشان می‌دهد که تنها یکی از گوشی‌های سری آیفون 15 به لنز پریسکوپی مجهز می‌شود.
بزرگ‌نمایی 6 برابری در راه آیفون 15 پرو مکس
به گزارش مردم فردا،اگرچه استفاده از لنز پریسکوپی در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی یک امر معمولی و قابل انتظار محسوب می‌شود اما استفاده از آن‌ها در گوشی‌های آیفون اتفاقی جدید و غیرمنتظره است. گزارشی که امروز از سوی آقای Ming-Chi Kuo، یکی از تحلیل گران ارشد محصولات اپل، منتشر شد نشان می‌دهد که بالاخره اپل نیز تصمیم گرفته است از لنزهای پریسکوپی در گوشی‌های آیفون خود استفاده کند. برای نخستین بار قرار است گوشی آیفون 15 پرومکس به این لنزهای عالی مجهز شود.

انتظار می‌رود گوشی آیفون 15 پرومکس بتواند به لطف این لنز پریسکوپی بزرگ‌نمایی اپتیکی 6 برابری را در دسترس کاربران خود قرار دهد. این در حالی است که هم اکنون گوشی آیفون 14 پرو با استفاده از لنز Telephoto خود در نهایت می‌تواند بزرگ‌نمایی 3 برابری را فراهم کند.


ایده طراحی لنزهای پریسکوپی از دستگاهی با همین عنوان آغاز شد. پریسکوپ از دو آینه استفاده می‌کند تا تصویر را پیش از ورود به چشم یا هر سیستم حساس به نور دیگری، دو بار بازتاب کند. به این ترتیب مسیر نور می‌تواند از حالت مستقیم خارج و شکسته شود. اکنون در مسیر این نور می‌توان لنزها و دیگر ادوات اپتیکی را به کار گرفت تا تصویر وضوح و بزرگ‌نمایی بهتری پیدا کند.

این اتفاق در گوشی‌های هوشمند نیز رخ می‌دهد و لنزهای پریسکوپی با استفاده از یک آینه تصویر را 90 درجه می‌چرخانند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که سنسور دوربین در مسیر اولیه تصویر قرار بگیرد. همچنین می‌توان در این حالت لنزهای گوناگون و مختلفی را بر سر راه نور قرار داد. در لنزهای پریسکوپی با قرار دادن این لنزهای متعدد دسترسی به بزرگ‌نمایی موردنیاز برای تصویر ممکن می‌شود. همچنین در این حالت دیگر به افزایش ضخامت سیستم اپتیکی یا برآمدگی لنز نیازی نخواهد بود.

بسیاری از گوشی‌های پرچمدار کنونی نظیر گلکسی اس 23 اولترا، شیائومی Mi 12S Ultra، Vivo X90 Pro+ و... از این لنزهای پریسکوپی به منظور دسترسی به بزرگ نمایی چند برابری اپتیکی استفاده می‌کنند. اپل نیز قصد دارد با تجهیز گوشی آیفون 15 پرومکس به این لنزهای پریسکوپی از آن به عنوان یک هدف بازاریابی استفاده کند. در واقع این قابلیت در گوشی‌های آیفون 15، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پلاس غایب خواهد بود تا اپل بتواند تعداد بیشتری از کاربران را نسبت به خرید گوشی آیفون 15 پرومکس تشویق کند.

البته تاکنون مشخص شده است که اپل قصد دارد به منظور فروش بهتر گوشی‌های آیفون قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه کند. گوشی آیفون 15 پرومکس در کنار این لنز پریسکوپی به قابلیت‌های دیگری نظیر تراشه A17 bionic، فریم تمام فلزی و از جنس تیتانیوم و همچنین اسکنر LiDAR جدید مجهز می‌شود. همچنین پیش از این اعلام شده بود که سنسورهای دوربین جدیدی برای این گوشی هوشمند طراحی شده است که دارای ظرفیت دو برابری در جمع آوری نور محیط است. به لطف این سنسورها گوشی آیفون 15 پرومکس می‌تواند از موقعیت‌های تاریک تصاویر بهتری را به ثبت برساند.
https://mardomefarda.ir/vdcefx8z.jh8ffi9bbj.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما