تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
جالب است ۰
دبیرکل سازمان ملل برای نخستین بار طی شش سال گذشته به عراق سفر کرد.
ورود گوترش به عراق پس از ۶ سال/ فواد حسین: روابط ما با سازمان ملل قوی است
به گزارش مردم فردا، به نقل از شفق نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از ورود به بغداد در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور اظهار کرد: از بازگشت به عراق بسیار خوشحال هستم. این یک سفر همبستگی است؛ همبستگی با مردم و نهادهای دموکراتیک عراق و همبستگی به این معناست که سازمان ملل کاملاً متعهد به حمایت از نهادهای این کشور است.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: ما اطمینان داریم که عراقی‌ها به لطف گفت‌وگوی باز و فراگیر، قادر خواهند بود بر مشکلات و چالش‌های پیش روی خود غلبه کنند.
گوترش در ادامه با تاکید بر حمایت خود از تلاش‌های دولت عراق برای بازگرداندن شهروندان عراقی به کشورشان، ابراز امیدواری کرد که عراق آینده‌ای سرشار از صلح و رفاه همراه با نهادهای دموکراتیک داشته باشد.
فؤاد حسین نیز گفت: این سفر به دعوت ما انجام شد، چراکه روابط میان عراق و سازمان ملل تعاملی است و ما از نقش دبیرکل سازمان ملل به دلیل حمایت وی در مراحل مختلف روند سیاسی و دموکراتیک در عراق تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: ما مشتاقانه منتظر برگزاری جلسات و گفت‌وگوهای فشرده با دبیرکل سازمان ملل پیرامون تحولات اوضاع سیاسی عراق و وضعیت منطقه و جهان هستیم. چالش‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای و جهانی وجود دارند و ما نیاز به تبادل نظر داریم، ما به حمایت دبیرکل سازمان ملل برای رویارویی با این چالش‌ها و شنیدن ایده‌ها و طرح‌های وی به ویژه در رابطه با وضعیت و امنیت منطقه نیازمند هستیم.
قرار است که گوترش در این سفر با مقامات بلندپایه عراق دیدار و گفت‌وگو کند.
گوترش پس از بغداد روانه اربیل می‌شود تا در آنجا نیز دیداری با نمایندگان اقلیم کردستان عراق داشته باشد.
دبیرکل سازمان ملل پس از عراق به منظور شرکت در اجلاس کشورهای کمتر توسعه‌یافته عازم قطر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcex78z.jh8fei9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین