تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۱
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: عمده علت بروز دردهای عضلانی پس از انجام فعالیت‌های ورزشی مصرف نکردن آب کافی و گرم نکردن بدن پیش از شروع ورزش است.
علت بروز دردهای عضلانی پس از ورزش چیست؟
به گزارش مردم فردا،بهنام قاسمی درخصوص علت ایجاد درد در عضلات پس از انجام ورزش و راهکارهای پیشگیری از آن‌، اظهار کرد: دردهایی که پس از انجام ورزش در بدن ایجاد می‌شود معمولا دردهای عضلانی هستند که ریشه اصلی آن‌ها به کمبود آب در بدن بازمی‌گردد درواقع تعریق فرد در هنگام ورزش افزایش پیدا می‌کند درنتیجه الکترولیت‌ها و آب بدن خارج می‌شوند که فرد دچار احساس کوفتگی همراه با درد در بدن می‌شود.
دکترای توانبخشی ورزشی از روسیه افزود: در برخی از ورزش‌ها فشار تمرینات بالا است و درنتیجه اسیدلاکتیک در عضلات بدن فرد تجمع می‌کند، اسیدلاکتیک مانع از حرکت عضلات می‌شود و همین موضوع ایجاد درد در عضلات را در پی دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بروز دردهای عضلانی در افراد ورزشکار این است که عضلات آن‌ها نمی‌توانند به خوبی سوخت و ساز انجام دهند یعنی هماهنگی مطلوبی بین جریان خون و سوخت و ساز در عضلات وجود ندارد درنتیجه مشکلات خاصی از جمله ایجاد درد عضلانی برای ورزشکاران ایجاد می‌شود علت نبود این هماهنگی نیز این است که ورزشکاران پیش از آغاز فعالیت ورزشی خود گرم کردن بدن را به خوبی انجام نمی‌دهند درنتیجه دچار آسیب می‌شوند.
قاسمی عنوان کرد: درواقع می‌توان گفت عمده علت بروز دردهای عضلانی پس از انجام فعالیت‌های ورزشی مصرف نکردن آب کافی و گرم نکردن بدن پیش از شروع ورزش است البته دلایل ذکر شده علاوه‌بر اینکه در ایجاد درد عضلانی تاثیر بالایی دارند می‌توانند منجر به بروز آسیب‌دیدگی مانند کشیدگی و پارگی عضلات، التهابات و... در ورزشکاران شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که باید مورد توجه ورزشکاران قرار بگیرد ریکاوری پس از اتمام ورزش است، یعنی فرد باید شدت فعالیت ورزشی خود را کم کم کاهش دهد تا به حالت عادی بازگردد یعنی اگر ورزشکار بعد از ورزش به صورت ناگهانی فعالیت خود را قطع کرده و بنشیند سموم حاصل از متابولیسم موادغذایی در بدن باقی می‌ماند و دچار دردهای عضلانی می‌شود.
وی درخصوص نحوه انجام ریکاوری پس از اتمام فعالیت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: به ورزشکاران توصیه می‌شود پس از اتمام تمرینات ورزشی خود راه رفتن سریع، آهسته راه رفتن و حرکات کششی را انجام دهد تا دچار مشکل و درد عضلانی نشود، خوردن آب درحین و پس از ورزش نیز اهمیت بالایی دارد البته باید توجه داشت مصرف آب نباید به میزانی باشد که معده فرد پر شود چراکه در این مواقع فرد دچار دل درد می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcauwn6.49n0615kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما