تاریخ انتشار :شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
جالب است ۰
در اولین سالگرد جنگ اوکراین، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه و همتای اوکراینی تاکید کرد که باید صلح عادلانه بدون تلفات بیشتر و ویرانی گسترده‌تر در جنگ روسیه و اوکراین برقرار شود.
اعلام آمادگی اردوغان برای حل بحران اوکراین در تماس‌های تلفنی با پوتین و زلنسکی
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین، زلزله ترکیه و تحولات جنگ روسیه و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین تاکید کرد که باید صلح عادلانه بدون تلفات بیشتر و ویرانی گسترده‌تر در جنگ روسیه و اوکراین برقرار شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین به پوتین گفت که صمیمانه خواستار اجرای مجدد توافق حاصله در استانبول بوده و آماده هر گونه حمایت لازم در این رابطه هستند.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و زلنسکی در اولین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین

همچنین رئیس‌جمهوری ترکیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد. بر اساس بیانیه مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این گفت‌وگوی تلفنی طرفین زلزله‌ در ترکیه و تحولات مربوط به جنگ اوکراین-روسیه را مورد بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، اردوغان ضمن تشکر از زلنسکی به خاطر ابراز همبستگی اوکراین با ترکیه در پی وقوع زلزله تصریح کرد که آماده‌ هستند به هر نحوی که می‌توانند برای ایجاد راه‌حلی مبتنی بر آتش‌بس و مذاکره و برقراری صلح در جنگ روسیه و اوکراین مشارکت کنند.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالگرد جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کرد: ما به حمایت و تلاش خود برای پایان دادن به این جنگ که از همان ابتدا آن را رد کردیم، ادامه خواهیم داد تا تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تثبیت شود.

در این بیانیه تاکید شده است: با وجود تمام تلاش‌های ترکیه این جنگ همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه تصریح شده است که هزینه سنگین این جنگ نه تنها در دو کشور بلکه در سراسر جهان احساس شد. ما در هر پلتفرمی تاکید می‌کنیم که جنگ باید هر چه سریعتر از طریق مذاکره به روشی عادلانه و دائمی پایان یابد.

در این بیانیه آمده است: ما به انواع حمایت‌ها و تلاش‌ها برای پایان دادن به این جنگ ادامه خواهیم داد. از تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل با ابتکارات مشابه، از جمله توافقنامه غلات استانبول حمایت می‌کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdchwwnz.23n-xdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین