تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تفصیلی با نشریه بیلد آلمان به جنگ مسکو و کی‌یف پرداخت.
زلنسکی: روزی ۲ ساعت می‌خوابم؛ پوتین دیگر قدرت سابقش را ندارد!
به گزارش مردم فردا،ولودیمیر زلنسکی در گفت‌وگو با بیلد مدعی شد که قدرت ولادیمیر پوتین، همتای روسیه‌ای وی به شدت کاهش یافته است.

زلنسکی مدعی شد: فکر می‌کنم آنها با رسوایی داخلی بزرگی مواجهند. تنش فزاینده بین یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش واگنر و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هر روز شدیدتر می‌شود.

وی افزود: جنگ و یک مناقشه سیاسی جریان دارد که آنها نامش را گذاشته‌اند عملیات ویژه نظامی. پوتین اهمیت این موضوع را درک می‌کند و فکر می‌کنم می‌داند که چه مشکلی دارد. آنها با هم اختلاف نظر دارند و من از این بابت خوشحالم.

به ادعای زلنسکی، «نزدیکان پوتین فهمیده‌اند که حکومت او ضعیف شده است. چه موقع این اتفاق می‌افتد؟ وقتی مردم چیزی حس کنند. اینکه احساس کنند شرایط در حال تغییر است و فکر می‌کنم شرکای تجاری‌اش هم نسبت به او بی‌اعتماد شده‌اند و این موضوع هم ارتش و هم خیلی چیزهای دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پوتین قدرت گذشته‌اش را از دست داده است.

زلنسکی بدون پرداختن به حمله به روسیه در خاک این کشور، مدعی شد که اوکراین «در خاک بیگانه نمی‌جنگند بلکه تنها در حال آزادسازی قلمرو خودش است. ما در خاک خودمان با فدراسیون روسیه در جنگیم نه خاک آنها.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: مادامی که روسیه به جنگ‌افروزی علیه ما ادامه دهد، به مذاکرات صلح با پوتین باور ندارم. اگر آنها بدون تلفات بیشتر به جنگ پایان داده و نیروهای خود را خارج کنند، آنگاه می‌توان درباره گزینه‌های دیپلماتیک حرف زد.

زلنسکی درباره تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و درخواستش از اعضای این ائتلاف نظامی برای اعلام آمادگی به منظور پذیرش کی‌یف در اجلاس پیش روی ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی گفت: البته که اوکراین می‌خواهد در این اجلاس حاضر باشد. اما اگر ناتو به ما به عنوان عضو آتی نگاه نمی‌کند، چرا باید به لیتوانی برویم؟

وی مشارکت اوکراین در حمله به خطوط لوله نورداستریم که گاز روسیه را به آلمان و اروپا انتقال می‌داد، قویاً رد کرد و افزود: من رئیس جمهور هستم و در نتیجه دستورات را هم من صادر می‌کنم. اوکراین هیچ کاری شبیه به این نکرده است. روش من اینگونه نیست. ۱۰۰ درصد هیچ چیزی درباره این اتفاق نمی‌دانم.

زلنسکی درباره زندگی شخصی خود نیز گفت: روزانه ۲ ساعت می‌خوابم و خانواده‌ام را نمی‌بینم. فرزندانم در اوکراین هستند. پسرم ۱۰ سال دارد و در اوکراین است. می‌توانستیم او را به خارج از اوکراین ببریم اما نه من و نه همسرم به این موضوع فکر هم نکردیم. چرا وقتی بچه‌های دیگران کشته می‌شوند، فرزندان ما باید در سواحل خارجی آفتاب بگیرند؟ عادلانه نیست.
https://mardomefarda.ir/vdcjxhev.uqeoozsffu.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین