تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۳
جالب است ۰
فیلیپین و استرالیا امروز چهارشنبه درباره گشتزنی مشترک در دریای چین جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداختند. این درحالی است که فیلیپین کمی پیش تر مذاکرات مشابهی با آمریکا در این زمینه و در مقابله با نفوذ بیشتر چین در آبهای مورد مناقشه داشت.
توافق استرالیا و فیلیپین درباره گشتزنی مشترک در دریای چین جنوبی
به گزارش مردم فردا،به گزارش رویترز، ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا و کارلیتو گالوز همتای فیلیپینی خود در مانیل دیدار کردند و درباره برنامه گشتزنی مشترک به شکل سالانه در آب های دریای چین جنوبی در راستای تقویت روابط امنیتی دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر دفاع استرالیا در کنفرانس خبری مشترک با همتای فیلیپینی خود پس از این دیدار خاطر نشان کرد ما امروز درباره احتمال گشتزنی مشترک دو کشور بحث کردیم و بر روی این موضوع کار خواهیم کرد و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در ادامه سخنانش افزود به عنوان کشورهایی که متعهد به قوانین جهانی هستیم، طبیعی است درباره راه هایی که می توانیم با احترام با یکدیگر همکاری کنیم مذاکره کنیم.

پس از ادعاهای مالکیت در آب های استراتژیک منطقه از سوی چین، فیلیپین به تلاش های خود برای مقابله با چین در دریای چین جنوبی سرعت بخشیده است. این موضوع نقطه اشتعال تنش ها درباره عملیات دریایی میان آمریکا و چین نیز است.

احتمال انجام گشتزنی مشترک میان استرالیا و فیلیپین مشابه مذاکرات میان واشنگتن و مانیل برای انجام گشتزنی ساحلی مشترک آمریکا و فیلیپین در آب های مناقشه برانگیز دریای چین جنوبی است.

روابط نظامی میان استرالیا و فیلیپین به سال ۱۹۲۲ بازمی گردد و دو کشور توافقنامه موقعیت دیدار نیروهای نظامی را که چارچوبی جامع و قانونی و در عین حال عملیاتی برای همکاری دفاعی است را دارند.

براساس بیانیه ای که روز گذشته از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شد پیش از این دیدار وزیر دفاع فیلیپین با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره از سرگیری فعالیت های دریایی مشترک دو کشور در آب های دریای چین جنوبی صحبت کردند.
 
https://mardomefarda.ir/vdch-6nz.23n-qdftt2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین