تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
جالب است ۰
مقام های بلاروس اعلام کردند برای آمادگی در دفاع ملی و مقابله با تهاجم های احتمالی، نیروهای داوطلب نظامی جدیدی را متشکل از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر تشکیل خواهند داد.
فراخوان بلاروس به نظامیان داوطلب برای مقابله با تهاجم احتمالی
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس دستور تشکیل نیروهای جدید دفاعی داوطلب را برای آگاهی همگانی درباره نحوه «استفاده از سلاح ها» و آمادگی برای واکنش به اقدامات تهاجمی و کمک به نظم عمومی در شرایط صلح صادر کرده است.

براساس این گزارش، لوکاشنکو در نشست شورای امنیت ملی کشورش ضمن اعلام تشکیل نیروهای داوطلب دفاع ارضی گفت: شرایط آسان نیست. من بارها گفته ام که همه افراد-و نه فقط مردان- باید دستکم از نحوه استفاده از سلاح ها آگاه باشند.

وی اظهار داشت: افراد باید درصورتی که لازم باشد، بتوانند از خانه و خانواده خود، ملک و املاک خود و حتی در صورت ضرورت ، از وطن خود دفاع کند.

لوکاشنکو که سال گذشته به روسیه اجازه داد از خاک بلاروس برای اعزام نیرو به اوکراین استفاده کند، بارها گفته است ارتش کشورش فقط در صورت حمله به بلاروس در جنگ شرکت خواهد کرد.

وی روز دوشنبه همچنین گفت تجربه اوکراین، داشتن نیروهای دفاعی بیشتر را ضروری می کند و درصورت اقدام تجاوزکارانه، واکنش ما سریع، شدید و مناسب خواهد بود.

لوکاشنکو افزود: عناصر جنگ سرد، شامل رقابت تسلیحاتی و باج خواهی هسته ای از سوی رهبران غربی به عرصه بین المللی کنونی بازگشته است.

ویکتور خِرنِین (Viktor Khrenin) وزیر دفاع بلاروس در این زمینه گفت: نیروهای دفاع ارضی درصورتی که لازم باشد، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نیروی داوطلب یا حتی بیشتر خواهند داشت. این نیروها در هر شهر و روستایی تشکیل خواهند شد.

بر اساس آمار توازن نظامی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی بلاروس، در سال ۲۰۲۲ ارتش حرفه ای این کشور حدود ۴۸ هزار سرباز و تقریبا ۱۲ هزار نیروی مرزی داشت.

اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها تحریم هایی را علیه بلاروس به بهانه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین اعمال کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیدار از پیش اعلام نشده از کی یف، حامل پیام حمایت پایدار از اوکراین بود و اعلام کرد که کمک های نظامی بیشتری در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد داد.
https://mardomefarda.ir/vdcawan6.49nii15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین