تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
بررسی‌های انجام شده توسط یک پلتفرم بررسی سخت‌افزار گیمینگ نشان می‌دهد که کارت گرافیک Arc A770 اینتل توانسته در بازی Hogwarts Legacy با بالاترین تنظیمات گرافیکی، بسیار بهتر از کارت‌های گرافیک پرچمدار AMD عمل کند.
کارت گرافیک Arc A770 اینتل توانست پرچم‌داران AMD را شکست دهد
به گزارش مردم فردا،یکی از جدیدترین عناوین دنیای گیم Hogwarts Legacy نام دارد که به دلیل استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود مانند پشتیبانی از فناوری رهگیری نور (Ray Tracing) و برخی فناوری‌های ارتقا اندازه تصویر (Upscaling)، توانسته نظر اغلب تحلیلگران و گیمرها را به سمت خود جلب کند.

حالا که چند روز از زمان انتشار این بازی گذشته است، رسانه‌های مختلف شروع به انتشار تجزیه و تحلیل عملکرد سخت‌افزارهای مختلف در این بازی بزرگ و پرهزینه کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده از وضعیت کارت‌های گرافیک پرچمدار موجود در بازار، به نظر می‌رسد که تیم قرمز در این بازی و زمانی که فناوری ری تریسینگ فعال شود، با افت عملکرد چشمگیر مواجه می‌شود.

آزمایش‌های انجام شده توسط پلتفرم PCGamesHardware نشان می‌دهد که کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX شرکت AMD در رزولوشن 4K و فعال‌سازی فناوری Ray Tracing حتی توانایی نمایش ۲۰ فریم بر ثانیه را هم ندارد.

در طرف مقابل، پرچمدار تیم سبز یعنی GeForce RTX 4090 در این تنظیمات گرافیکی می‌تواند به‌راحتی ۵۰ فریم بر ثانیه را در اختیار گیمرها قرار دهد. البته باید خاطرنشان کرد که کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا بسیار گران‌تر از 7900 XTX است، با این حال رقیب اصلی آن یعنی RTX 4080 هم بسیار بهتر عمل می‌کند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کارت گرافیک قدرتمند RTX 4080 در رزولوشن 4K و بالاترین پیکربندی تنظیمات گرافیکی بازی Hogwarts Legacy می‌تواند 25.6 فریم بر ثانیه ارائه دهد. این رقم به معنای تقریباً ۳۰ درصد کاهش قدرت نسبت به RTX 4090 است.

نمودار منتشر شده توسط این پلتفرم نشان می‌دهد که کارت گرافیک پرچمدار RDNA 3 شرکت AMD که 999 دلار قیمت دارد، عملکردی ضعیف‌تر از کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا با برچسب قیمت ۳۰۰ دلار ارائه می‌کند؛ حتی کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا که بیش از ۴ سال قبل عرضه شده است، از RX 7900 XTX بهتر عمل کرده است.

کارت گرافیک اینتل در بازی Hogwarts Legacy خوش درخشید
نکته جالبی که در این بررسی‌های مشخص شد، قدرت چشمگیر کارت گرافیک A770 شرکت اینتل در بازی جدید Hogwarts Legacy است. با نگاهی به نمودار فوق متوجه خواهید شد که A770 به‌راحتی توانسته پرچمداران شرکت AMD را مغلوب خود کند.

کارت گرافیک A770 اینتل در بازی Hogwarts Legacy با رزولوشن 4K، بالاترین تنظیم گرافیکی و همچنین فعال‌سازی فناوری Ray Tracing می‌تواند به طور متوسط 17 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار دهد.

این در حالی است که کارت گرافیک پرچمدار AMD یعنی RX 7900 XTX در این پیکربندی گرافیکی تنها می‌تواند 6 فریم بر ثانیه را نمایش دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcizqaz.t1aqw2bcct.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما